اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی قم با شهردار تاکید شد:

لزوم همکاری درباره توسعه معماری اسلامی در شهر

خبرگزاری فارس: در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی قم با محمد دلبری شهردار قم بر لزوم همکاری درباره توسعه معماری اسلامی در ساخت و سازهای شهری تاکید شد.

لزوم همکاری درباره توسعه معماری اسلامی در شهر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، شهردار قم در این دیدار با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی به لحاظ وجود معماری اسلامی در استان قم وجود دارد، تاکید کرد: با وجود چنین ظرفیت‌هایی سزاوار نیست که ما به سراغ دیگران برویم.
محمد دلبری تصریح کرد: آماده همکاری در این زمینه و انعقاد تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی هستیم.
شهردار قم تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به علت داشتن نیات خیر در کارهایش توانسته در عرصه‌های مختلفی که ورود پیدا کرده موفق باشد.
وی تصریح کرد: در مجموعه جهاد دانشگاهی رویکرد علمی و توجه به معماری اسلامی و ایرانی اصیل و ظرفیت بالقوه‌ای وجود دارد که شهرداری می‌تواند با آن تعامل خوبی داشته باشد.
وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در هر عرصه‌ای که ورود پیدا کرده است به علت داشتن نیات خیر نتایج مثبتی در پی داشته است که جای شکرگزاری دارد.
شهردار قم ادامه داد: ما آمادگی همکاری با جهاد دانشگاهی داریم و لازم است پیش نویسی برای انعقاد تفاهم نامه با این نهاد تدوین شود.
وی از ایجاد شورای پژوهشی در شهرداری خبر داد و از مسئولان جهاد دانشگاهی خواست تا در این زمینه با شهرداری همکاری داشته باشند.
دلبری با استقبال از تشکیل اتاق فکر شورای شهر از سوی جهاد دانشگاهی به طرح ساماندهی پیاده‌روهای خیابان طالقانی اشاره و تصریح کرد: در صورت تامین بودجه این طرح در سال جاری اجرای آن به جهاد دانشگاهی واحد قم واگذار می‌شود و در صورتی که در بودجه امسال تامین اعتبار نشود سال آینده در بودجه گنجانده می‌شود و در صورت داشتن بازخوردهای مناسب در سطح شهر تعمیم خواهد یافت.
وی با اشاره به برخی طرح‌های عمرانی در شهر و انتقاد از عدم رعایت معماری اسلامی و ایرانی اظهار کرد: این پروژه‌ها می‌تواند به عنوان نماد معماری اسلامی و ایرانی به جهان معرفی شود اما کوتاهی‌ها و بی‌سلیقگی‌هایی در آن صورت گرفته است.
وی افزود: در قم با وجود این همه اصالت در معماری اسلامی و ایرانی شایسته نیست طرح‌ها بدون رعایت معماری اسلامی و ایرانی ساخته شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول