اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه سایبری کشور:

بخشی از جنگ نرم در فضای مجازی است

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه سایبری کشور با بیان اینکه وبلاگ دفترچه خاطرات نیست و وبلاگ‌نویس باید با بصیرت باشد، گفت: بخشی از جنگ نرم در فضای مجازی اینترنت صورت می‌گیرد.

بخشی از جنگ نرم در فضای مجازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن میثمی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی افسران جنگ نرم در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به میزان توانایی و کارایی کاربران اینترنتی در جنگ نرم، اظهار داشت: بخشی از جنگ نرم در فضای مجازی اینترنت صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه یک وبلاگ‌نویس برای اینکه بتواند تاثیرگذاری لازم را روی مخاطب داشته باشد، همواره باید متصل به شبکه یا به عبارتی آنلاین باشد، افزود: استمرار حضور در شبکه ایجاد شخصیت کرده و موجب شناخت بیشتر وبلاگ‌نویس در فضای مجازی می‌شود.

*داشتن بصیرت برای وبلاگ‌نویسان ضرورت دارد
میثمی، مطالعه کردن را یکی از موارد ضروری برای وبلاگ‌نویسان دانست و گفت: وبلاگ‌نویسان اغلب افرادی هستند که باید در فضای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی بیان داشت: افرادی که در فضای حقیقی و فضای روز جامعه حرفی برای گفتن ندارند به طور قطع در فضای مجازی خود نیز نمی‌توانند وبلاگ پر محتوایی ایجاد کنند به همین دلیل مطالعه کتاب، حضور در همایش‌ها و سخنرانی‌ها برای وبلاگ‌نویسان ضرورت دارد.
مدرس حوزه سایبری کشور، در جریان اتفاقات روز بودن را از دیگر ویژگی‌های وبلاگ‌نویسان عنوان کرد و اذعان داشت: وبلاگ نویسان باید با سایت‌های خبری کشور در ارتباط باشند و اخبار روز کشور و استان محل زندگی خود را از طریق رسانه ملی و رادیو پیگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه وبلاگ‌نویس باید صاحب بصیرت نیز باشد، تصریح کرد: در فضای سایبری هر وبلاگ‌نویس یک رسانه است از این‌رو داشتن بصیرت برای وبلاگ نویسان ضرورت پیدا می‌کند و اینکه باید به بیانات مقام معظم رهبری پای‌بند بوده و به نظرات و تحلیل ایشان نسبت به مسائل روز جامعه توجه داشته باشند.
 
*وبلاگ نویسان در هر زمینه‌ای اظهار نظر نکنند
مدیر پایگاه خبری وبلاگ‌نیوز، با بیان اینکه کوچک‌ترین فعالیت‌ها و رفتارها در فضای مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ابراز داشت: وبلاگ نویسان در باره موضوعاتی که تخصص ندارند نظر ندهند و تنها در مورد حوزه تخصصی خود کار کنند.
وی به خود جوش بودن بسیاری از وبلاگ‌نویس‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: وبلاگ‌نویس نباید منتظر رسیدن کمک‌های دولتی باشد زیرا بزرگ‌ترین اتفاقی که در حوزه مجازی به سود و حمایت از نظام رخ داده خودجوش بوده است.
میثمی ابراز داشت: همه چیز فضای سایبری نیست و فضای سایبری نیز همه چیز نیست بنابراین یک وبلاگ‌نویس نباید جانب افراط و تفریط را در این راستا انتخاب کند و بداند که هر اتفاقی که در جامعه می‌افتد، فضای مجازی روی آن تاثیر دارد ولی همه چیز نیست.
وی با بیان اینکه نفوذ اینترنت هنوز در کشور فراگیر نشده است، افزود: نوشتن وبلاگ و اینکه در آن چه چیزی بنویسیم بسیار مهم است.
 
*وبلاگ دفترچه خاطرات نیست
این مسئول با بیان اینکه اهمیت نگهداری و به‌روز کردن و نوشتن یک وبلاگ بسیار مهم‌تر از ایجاد کردن آن است، تصریح کرد: ایجاد کردن یک وبلاگ در فضای مجازی ممکن است بیش از پنچ دقیقه طول نکشد در حالی که جمع‌آوری مطالبی که بتواند مخاطب را جذب کرده و در حمایت از نظام مفید باشد مهم است.
میثمی یادآور شد: در گذشته افراد خاطرات خود را در دفترچه‌ای می‌نوشتند و به آن قفل و کلید می‌زدنند تا کسی آن را نخواند ولی با آمدن فضای مجازی افراد خاطرات خود را روی وبلاگ می‌گذارند.
وی با اشاره به اینکه کاربرد وبلاگ پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 تغییر پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن از طریق وبلاگ‌های افراد مختلف به فتنه‌ها دامن زد و جوانان دریافتند که امروز وبلاگ دیگر مجموعه‌ای از خاطرات شخصی نیست و باید از آن در کاربردهای مهم‌تری استفاده کرد.
 
*وبلاگ نویسان در سرویس دهنده‌های معتبر وبلاگ ایجاد کنند
مدیر پایگاه خبری وبلاگ نیوز با بیان اینکه تاکنون 130 سرویس دهنده فضا برای وبلاگ‌نویسی شناخته شده است، افزود: فضای وبلاگ یک فضای مردمی است و دانستن تفکر مردم در باره یک موضوع مورد نظر برای وبلاگ‌نویس اهمیت دارد.
وی با پیشنهاد ایجاد وبلاگ در فضای 5 سرویس‌دهنده برتر کشور، عنوان داشت: فضای رایگان بلاگفا، میهن بلاگ، پرشین بلاگ، بلاگ اسکای و پارسی بلاگ از برترین و معتبرترین فضاهای رایگان وبلاگ نویسی در کشور هستند.
میثمی متذکر شد: ایجاد وبلاگ در فضاهای غیر معتبر موجب می‌شود که پس از تعطیلی این فضاها، اساس‌کشی اطلاعاتی برای وبلاگ نویس سخت شود و حجم بزرگی از اطلاعات خود را از دست بدهد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول