اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اردبیل خبر داد:

حضور ۱۵ ناشر در نمایشگاه کتاب اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: 15 ناشر از این استان در هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل با ارائه کتاب‌های جدید و گاه تجدید چاپ شده حاضر شده‌اند.

حضور ۱۵ ناشر در نمایشگاه کتاب اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی پیش از ظهر امروز در نشست تعدادی از ناشران و مولفان کتاب در محل برپایی نمایشگاه کتاب سراسری اردبیل اظهار داشت:‌ در مجموع بیش از 200 ناشر با 20 هزار عنوان کتاب و در 150 غرفه در هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل حاضر شدند که محتوای کتاب و موضوعات آن به دلیل آنکه از تنوع خوبی برخوردار بوده رضایت بازدیدکنندگان را فراهم کرده است.
وی با حمایت از ناشران استان به ویژه ناشران حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آثار فاخر مبتنی بر ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این نمایشگاه با عرضه بن کتاب که 20 درصد آن را وزارت ارشاد و 20 درصد نیز از سوی ناشران تخفیف داده می‌شود دانشجویان می‌توانند تا سقف 40 هزار تومان از این تخفیف استفاده کنند.
این مسئول سقف بهره‌مندی از تخفیف عرضه کتاب برای اساتید دانشگاه‌ها را 100 هزار تومان و دانش‌آموزان را 20 هزار تومان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی با هدف تجهیز کتابخانه‌های خود می‌توانند تا سقف یک میلیون تومان خرید داشته باشند.
شرفی با یادآوری اینکه نمایشگاه کتاب تا 13 آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل و به صورت یکسره از ساعت 10 صبح تا 20 شب آماده ارائه خدمت به عموم بازدیدکنندگان است، تصریح کرد: با فراخوانی که از سوی موسسه فرهنگی کشورمان انجام شد بیش از 510 ناشر برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند اما  به دلیل محدودیت فضا در محل نمایشگاه ما تنها حاضر به پذیرش 200 ناشر در قالب 150 غرفه شدیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به ارائه کتاب‌های متنوع در این نمایشگاه در حوزه‌های دینی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ادبی ، کودکان و نوجوانان  و کتب کمک آموزشی برای دانش‌آموزان و عرضه برخی کتاب‌های دانشگاهی در رشته‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس نیاز‌سنجی‌هایی که در نمایشگاه سال قبل داشتیم امسال سعی کردیم نمایشگاه با محتوای متنوع و عرضه کتاب‌های عمومی برگزار شود و با توجه به همزمانی این نمایشگاه با ایام محرم عرضه کتاب‌های دینی، معرفتی و مذهبی به ویژه در حوزه قیام سید‌الشهدا پررنگ‌تر است.
وی با اعلام اینکه تمام ناشران ثبت‌نام‌کننده در نمایشگاه اردبیل حاضر شده‌اند، اضافه کرد: هر چند برخی گله‌مندی‌ها را در ارتباط با فصل برگزاری نمایشگاه شاهد هستیم اما با رایزنی‌های انجام شده و بیان دیدگاه‌ها در سفر اخیر معاون فرهنگی وزارت ارشاد به اردبیل قرار شد هماهنگی‌های لازم به نحوی انجام شود تا نمایشگاه کتاب اردبیل با وجود اینکه هیچ نمایشگاهی در نیمه اول سال به صورت استانی در کشور برگزار نمی‌شود، تابستان در اردبیل برپا شود.
این مسئول بیان داشت: اگر به این کار موفق شویم به یقین تابستان سال 91 نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در اردبیل با یک حال و هوای ویژه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: در چهار روز برپایی نمایشگاه کتاب در اردبیل استقبال اهالی به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته بوده به طوری که انتظار داریم رکورد 250 میلیون تومان سال گذشته در هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل شکسته شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول