اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم همکاری اداره کل ارشاد زنجان؛

نمایشگاه کتاب در زنجان برگزار نشد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان گفت: با وجود اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در تقویم اجرایی نمایشگاه در نیمه دوم مهر قرار داشت، به دلیل عدم همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این نمایشگاه تا کنون در زنجان برگزار نشده است.

نمایشگاه کتاب در زنجان برگزار نشد
محمد جواد برجسته‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: نمایشگاه فرهنگ عاشورایی به عنوان آخرین نمایشگاه در فصل پاییز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان در 5 هزار متر مربع برگزار شد.
وی با بیان اینکه با توجه به سردی هوا و کاهش بازدید کننده نمایشگاه‌های دیگر برنامه سال جاری این نمایشگاه از اول اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، یادآور شد: نمایشگاه‌های مختلفی در طول سال در نمایشگاه کاسپین زنجان برگزار شده است، که در نوع خود بی‌نظیر است.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان با اشاره به اینکه طبق تقویم برنامه‌ریزی نمایشگاه، نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی زیادی در این نمایشگاه برگزار شده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های دیگر نیز در آخر سال انجام شده و طبق برنامه زمان‌بندی همه این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین نمایشگاه خانه مدرن و کفپوش نیر اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
برجسته‌نژاد از برگزاری نمایشگاه بهاره در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری خبر داد و افزود: این نمایشگاه با همکاری وزارت بازرگانی و تعزیرات حکومتی استان برای دراختیار قرار دادن کالاهای مورد نیاز مردم برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: دومین نمایشگاه و فروش هدایا و سوغات از دوم تا پنجم اسفند برپا می‌شود.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان به برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی منسوجات‌، کیف‌، کفش و صنایع وابسته و دومین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی‌، موکت‌، کفپوش و صنایع وابسته دومین نمایشگاه بین‌المللی خانه مدرن از تاریخ دوم تا پنجم اسفند اشاره کرد و افزود: چهارمین نمایشگاه فروش بهاره از 13 تا 19 اسفند برپا می‌شود.
وی با ابراز تاسف از عدم برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین نمایشگاه استان زنجان بیان داشت: با وجود اینکه برگزاری این نمایشگاه در تقویم اجرایی نمایشگاه در نیمه دوم مهر قرار داشت، به دلیل عدم همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این نمایشگاه تا کنون در زنجان برگزار نشده است.
برجسته‌نژاد تصریح کرد: نمایشگاه کتاب هر ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، اما تاکنون این نمایشگاه که در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه بسیار مفید است، در زنجان برگزار نشده است.
وی عدم همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دلایل عدم برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و یادآور شد: به بهانه‌های مختلف برگزاری این نمایشگاه به تاخیر می‌افتد که زیبنده استان زنجان نیست.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان تبدیل نمایشگاه کاسپین زنجان به نمایشگاهی در منطقه شمال‌غرب از برنامه‌های نمایشگاه است که راه‌اندازی مراکز تجاری، فروشگاهی، هتل، مراکز تفریحی و ورزشی، شهربازی برای کودکان از طرح‌های تکمیلی این نمایشگاه است که در آینده اجرایی می‌شود.
برجسته‌نژاد با اشاره به فعالیت 25 مرکز نمایشگاهی در کشور یادآورشد: اکثر این مراکز در از طریق دولت حمایت می‌شوند و تنها چند نمایشگاه در دست بخش خصوصی است.
مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان تصریح کرد: نمایشگاه کاسپین زنجان از امکانات مطلوب برای برگزاری نمایشگاه برخوردار است و نمایشگا‌ه‌های مختلف در طول سال در این نمایشگاه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه کاسپین از زیباترین نمایشگاه‌های منطقه خاورمیانه است، افزود: امکانات مطلوب این نمایشگاه و قرار گرفتن در نزدیکی شهر زنجان این نمایشگاه را به نماد شهر تبدیل کرده است.
مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان بیان کرد: تبلیغات نمایشگاه در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از طریق پیام کوتاه، درج در روزنامه‌های کثیر الانتشار، استفاده از پوستر، بیلبورد، در مراکز مرتبط از جمله راه‌های تبلیغاتی برای جذب مردم برای بازدید از نمایشگاه است که خوشبختانه مثمر ثمر بود.
وی از استقبال خوب مردم از نمایشگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: مردم زنجان استقبال خوبی از برگزاری نمایشگاه دارند و با حضور خود همواره این امر را ثابت کرده‌اند که امیدواریم از این نمایشگاه نیز همچون سال‌های گذشته استقبال کنند.
وی تصریح کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین با در نظر گرفتن فضای عمومی کشور به ویژه فراهم شدن زمینه‌های حضور فعال در بخش خصوصی در امر تشکیل و برگزاری نمایشگاه‌ها در سال 1383 تاسیس شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول