اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محرابی خبر داد:

اعطای پروانه مشاغل خانگی به متقاضیان در قم

خبرگزاری فارس: کارشناس واحد تسهیلات و مشاغل خانگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اعطای پروانه مشاغل خانگی به متقاضیان در قم خبر داد.

اعطای پروانه مشاغل خانگی به متقاضیان در قم
محمدجواد محرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اعطای تسهیلات مشاغل خانگی اظهار کرد: اداره‌کل کار و امور اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌توانند به اعطای پروانه مشاغل خانگی به متقاضیان واجد شرایط بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از نظر قانونی مجوز اعطای پروانه به مشاغل خانگی زیرمجموعه خود را دریافت کرده است.
کارشناس واحد تسهیلات و مشاغل خانگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به شرایط ثبت‌نام افراد برای دریافت پروانه مشاغل خانگی گفت: افراد متقاضی در ابتدا باید در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام کنند و با دریافت کد رهگیری به انضمام مدارک شناسایی خود مانند کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، یک قطعه عکس و مدرک خود به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناس، تسهیلات به افراد متقاضی تعلق می‌گیرد و افراد واجد شرایط با ارسال پرونده به کارگروه و پس از ارزیابی‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.
محرابی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های خدمات، کسب و کار با گرایش انسانی، کسب و کار با گرایش فناوری اطلاعات و بخش صنایع دستی مستظرفه به اعطای تسهیلات می‌پردازد، گفت:  فعالیت‌های فرهنگی و هنری شامل خطاطی، ویراستاری، نویسندگی، برجسته نویسی با خمیر و رنگ و تصویرگری کتاب کودک و.... در بخش خدمات قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بخش کسب و کار با گرایش انسانی شامل فعالیت‌های آموزشی، آموزش قرآن و آموزش هنرهای تجسمی شامل تصویرسازی، گرافیک، خوشنویسی، نگارگری و تذهیب و... است.
کارشناس واحد تسهیلات و مشاغل خانگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: بخش کسب و کار با گرایش فناوری اطلاعات فعالیت‌هایی مانند تهیه برنامه‌های نرم افزاری، ساخت نقاشی‌های متحرک(انیمیشن)، طراحی صفحات وب، طراح مولتی مدیا(تولیدکننده چند رسانه‌ای) و... را در برمی‌گیرد.
وی مینیاتورسازی (نگارگری ایرانی)، نقاشی، تشعیر و تذهیب، صحافی، جلدسازی و... را از رشته‌های زیرمجموعه بخش صنایع دستی مستظرفه ذکر کرد.
محرابی یادآور شد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه اینترنتی مشاغل خانگی به آدرس www.mashaghelkhanegi.ir مراجعه یا با تلفن 2114253 واحد تسهیلات و اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول