اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان:

هیچ امکانات رفاهی در بخش حمل ‌و‌ نقل عمومی بهارستان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان گفت: در حال حاضر هیچ امکانات رفاهی در راستای توسعه بخش حمل و نقل عمومی بهارستان وجود ندارد و زیرساخت‌های توسعه حمل و نقل عمومی این شهر باید آماده شود.

هیچ امکانات رفاهی در بخش حمل ‌و‌ نقل عمومی بهارستان وجود ندارد
رضا جعفریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: توسعه و گسترش حمل و نقل عمومی شهر بهارستان با توجه به رشد جمعیت این شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است و شرکت عمران باید تعهدات خود را به منظور آماده‌سازی زیر‌ساخت‌های این موضوع در بهارستان انجام بدهد.
وی به تعداد اتوبوس‌های فعال در راستای حمل و نقل مردم بهارستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در شهر بهارستان شش دستگاه در خط 55 و 43 دستگاه نیز در خط 54 سرویس‌دهی به شهروندان را انجام می‌دهند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان با اشاره به نیرو‌های فعال در این زمینه تصریح کرد: 92 نفر در خط 54 به عنوان راننده، کنترل خط و یک نفر بازرس فعالیت می‌کنند و در خط 55 نیز حدود 15 نفر وظیفه سرویس‌دهی به شهروندان را در بخش حمل و نقل به عهده دارند.
وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا شرکت واحد اتوبوس‌رانی در این شهر وجود دارد، اضافه کرد: هیچ شرکت واحدی در بهارستان وجود ندارد و حمل و نقل این شهر در بخش اتوبوس‌ها به دو صورت اداره می‌شود.
جعفریان تاکید کرد: خط 54 بهارستان توسط شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان اداره می‌شود و مدیریت خط 55 نیز در اختیار سازمان حمل و نقل همگانی بهارستان قرار دارد.
وی با اشاره به تعداد افرادی که به صورت روزانه توسط خط 55 حمل و نقل می‌شوند، بیان داشت: روزانه حدود 4هزار و 200 نفر توسط این خط در بهارستان سرویس‌دهی می‌شوند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان به مشکلات موجود در راستای حمل و نقل مردم در شهر بهارستان اشاره کرد و ادامه داد: بهارستان از شهر‌‌های دو مدیریتی محسوب می‌شود و مدیریت این شهر توسط شرکت عمران و شهرداری صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به امکانات موجود در اختیار شرکت عمران و شهرداری بهارستان گفت: تمامی زمین‌ها و امکانات موجود در بهارستان در اختیار شرکت عمران قرار دارد اما هیچ امکاناتی در اختیار شهرداری بهارستان نیست.
جعفریان اظهار داشت: هزینه‌ها شهر به عهده شهرداری است و فروش زمین، املاک و مستقلات نیز بر عهده شرکت عمران قرار دارد.
وی با بیان اینکه شرکت عمران از سال 1382 در بخش حمل و نقل و ساماندهی وضعیت آن هیچ همکاری و مساعدتی نداشته است، اضافه کرد: این شرکت زیر‌ساخت‌های بهارستان را آماده نکرده و آماده نبودن زیر‌ساخت‌های بهارستان حمل و نقل مردم را در سطح شهر با مشکل مواجه کرده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان با اشاره به اینکه مردم این شهر به صورت مداوم و برای تهیه نیاز‌های خود در سفر هستند، تصریح کرد: سفر‌های درون شهری بهارستان نیز بیشتر از شهر‌های دیگر است و مردم بهارستان برای بهره‌مند شدن از امکانات مختلف باید از یک فاز به فاز‌های دیگر مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه ابعاد مسافتی بخش‌های مختلف بهارستان نیز بسیار زیاد است، ادامه داد: فاز نخست این شهر با فاز سوم آن هشت کیلومتر مسافت دارد و مردم بهارستان برای سفر از یک فاز به فاز دیگر باید از وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی استفاده کنند.
جعفریان به ضرورت توسعه و گسترش وسایل حمل و نقل عمومی در بهارستان اشاره کرد و بیان داشت: نیاز به گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی در این شهر به مراتب بیشتر از شهر‌های دیگر است.
وی با بیان اینکه خط 54 بهارستان در گذشته در اختیار بخش خصوصی بوده است، افزود: در حال حاضر  به دلیل عدم سرویس‌دهی مناسب این بخش به شهروندان و نا‌رضایتی مردم از آن خط 54 توسط شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان از بخش خصوصی خلع ید شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان با بیان اینکه این خط از اختیار بخش خصوصی خارج شده است، تاکید کرد: تمام اتوبوس‌های فعال در بهارستان به سیستم الکترونیکی مجهز هستند و مردم کرایه خود را با استفاده از کارت بلیت پرداخت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حمل و نقل شهری به صورت کلی هزینه‌بر است، گفت: در صورت عدم پرداخت یارانه برای این موضوع سرویس‌دهی به مردم در بخش حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه می‌شود و در سال جاری دولت سهم خود را در این زمینه پرداخت نکرده است.
جعفریان اظهار داشت: بر اساس قانون توسعه پنجم یک سوم از هزینه‌های حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوس‌ها به عهده مردم، یک سوم آن به عهده شهرداری‌ها و یک سوم دیگر آن نیز به عهده دولت قرار دارد.
وی با بیان اینکه هر ساله دولت سهم خود را در ماه‌های پایانی سال پرداخت می‌کند، اضافه کرد: هزینه‌های دریافتی از مردم در خطوط بهارستان بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر است و مردم بهارستان در خطوط داخلی 100 تومان، در خط 54، 150 تومان و در خط 55 نیز 175 تومان پرداخت می‌کنند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان تاکید کرد: هم‌اکنون پنج دستگاه اتوبوس برای بهارستان خریداری شده است که تا پایان آذر‌ماه جاری این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر اضافه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه دو نوع کارگر در این بخش فعالیت می‌کنند، افزود: برخی از این افراد بازنشسته هستند و برخی از آنها نیز نیروی غیر بازنشسته هستند و این افراد زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
جعفریان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پایانه‌ای در بخش حمل و نقل عمومی در بهارستان وجود ندارد، بیان داشت: تا زمانی که شرکت عمران زیر‌ساخت‌های شهر را آماده نکند و اقدامات لازم را در بخش حمل و نقل عمومی انجام ندهد، مشکلات موجود در بخش حمل و نقل عمومی بهارستان برطرف نمی‌شود.
وی به رشد جمعیت بهارستان اشاره کرد و گفت: رشد جمعیت بهارستان نسبت به شهر‌های دیگر 23 درصد بیشتر است و حمل و نقل درون شهری باید از برون‌شهری مجزا شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان اظهار داشت: در حال حاضر 72 هزار نفر در شهر بهارستان ساکن هستند و هیچ امکانات رفاهی در راستای بخش حمل و نقل عمومی در این شهر وجود ندارد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول