اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان فارس:

از خرید زودپزهای چدنی خودداری کنید/ به کالاهای چینی اجاره ورود نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس با بیان اینکه مردم به ویژه خانم‌های خانه‌دار از خرید زودپزهای چدنی غیراستاندارد خودداری کنند، گفت: این نوع زودپزها سوپاپ اطمینان ندارند، اگر مواد غذایی مانند سبزی و حبوبات در این نوع زودپزها پر شود امکان ترکیدن در آن وجود دارد.

از خرید زودپزهای چدنی خودداری کنید/ به کالاهای چینی اجاره ورود نمی‌دهیم
غلامحسین شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: باید مردم از دیگ‌های استاندارد که حداقل سه سوپاپ استاندارد دارند استفاده کنند.
وی افزود: تمام دیگ‌های‌ زودپز که در ایران تولید می‌شوند به شکل قابلمه و دارای علامت استاندارد بوده و از نظر ما مورد تأیید هستند و مشکلی برای مصرف کنندگان به وجود نمی‌آورند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در استان فارس زودپزهای ریخته‌گری و چدنی در حال جمع‌آوری است و اجازه تولید آنها را نیز نداده‌ایم و با متخلفان نیز برخورد جدی کرده‌ایم.
شفیعی با بیان اینکه فروشندگان و توزیع کنندگان این محصول با معرفی به دادگاه کاهش یافته است، ادامه داد: هنوز فروشندگانی نیز هستند که این‌ها را نگهداری کرده و به ‌صورت قاچاق یا بسیار محدود به مردم می‌فروشند که باید در این مورد مردم آگاه بوده و از خرید این نوع زودپزها خودداری کنند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایزو داشتن دلیل بر استانداردسازی واحدهای تولیدی نیست، گفت: واحدهای تولیدی بسیاری داریم که ایزو دارند اما کیفیت آنان قابل قبول استاندارد نیست که اجازه تولید به آنها نمی‌دهیم.
شفیعی خاطرنشان کرد: استانداردهای ایزو با استانداردهای ملی تفاوت بسیاری دارند، استانداردهای ایزو مدیریت کیفیت یک واحد تولیدی را تایید می‌کنند و این در حالی است که در استانداردسازی کنترل کیفیت و مطابقت آن بر حسب استانداردها اهمیت دارد.
شفیعی ادامه داد: ایزو را شرکت‌های خارجی می‌دهند و بحث مدیریتی است، یعنی واحدهایی که ایزو دارند بحث مدیریت آنان استاندارد بوده نه کیفیت‌هایی که مورد توجه اداره استاندارد است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس در مورد محصولات چینی ابراز داشت: کشور چین تولیدات متفاوتی دارد که تولیدات استاندارد و با کیفیت خود را به کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌فرستد و بازرگانان ما نیز محصولات با کیفیت پایین را با پرداخت هزینه کم خریداری کرده و به نوعی وارد کشور ایران می‌کنند.
شفیعی تصریح کرد: اگر این کالا توسط گمرکات از طریق مبادی قانونی وارد کشور شود توسط استاندارد کنترل و آزمایش برروی این محصولات شده و به چنین کالا‌هایی اجازه ورود نمی‌دهیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول