اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده آب منطقه‌ای استان کرمانشاه:

مهم‌ترین مشکل آبیاری عدم اطمینان از کیفیت قطعات شبکه است

خبرگزاری فارس: نماینده آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: عدم اطمینان از کیفیت قطعات و اتصالات موجود در شبکه، از مهم‌ترین مشکلات شبکه‌های آبیاری در مرحله بهره‌برداری است.

مهم‌ترین مشکل آبیاری عدم اطمینان از کیفیت قطعات شبکه است
سعید ناصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، عدم اطمینان از کیفیت قطعات و اتصالات موجود در شبکه را از مهم‌ترین مشکلات شبکه‌های آبیاری در مرحله بهره‌برداری عنوان و اظهار کرد: مدیریت پیچیده بهره‌برداری از شبکه‌ها، نبود نیروهای متخصص و با تجربه برای بهره‌برداری شبکه با توجه به تجربه کم بهره‌برداری از شبکه‌ها در سطح کشور از عوامل مهم دیگر مشکلات شبکه‌های آبیاری در مرحله بهره‌برداری است.
وی احتمال صدمه دیدن ‌یا به سرقت رفتن تجهیزات با توجه به وسعت زیاد شبکه، فقدان استاندارد لازم در رابطه با چارت تشکیلاتی، اختیارات و مسئولیت‌های تشکل‌های آب‌بران را از مشکلات دیگر شبکه‌های آبیاری و زهکشی در مرحله بهره‌برداری دانست.
نماینده آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دادن اطلاعات مالی پروژه‌ها به ذی‌نفعان و آشنایی آن‌ها با نحوه اختصاص منابع مالی موجب جلب اعتماد کشاورزان و همکاری بیشتر آن‌ها در واگذاری زمین‌های مورد نیاز پروژه می‌شود در خصوص راهکارهایی برای مشکلات فوق گفت: به کارگیری افراد بومی برای اجرای شبکه توسط پیمانکار، تهیه چارت تشکیلاتی برای بهره‌برداری شبکه و آموزش پرسنل بهره‌برداری راهکاری برای حل مشکلات شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.
وی در خصوص شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی در دست اجرا تصریح کرد: شبکه‌های گاوشان، سلیمانشاه، زمکان، زاگرس، سامانه انتقال آزادی واقع در ثلاث باباجانی، خط انتقال شبکه قشلاق، تنگ حمام واقع در قصرشیرین و شیان از شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی در دست اجراست.
ناصری در مورد حدود و موقعیت منطقه طرح گاوشان خاطرنشان کرد: منطقه طرح در غرب ایران و در دو استان کرمانشاه و کردستان واقع شده است که محدوده‌ای از شهر کامیاران تا حدود 10 کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه را در بر می‌گیرد.
وی ادامه داد: این منطقه در دو حوزه آبریز متفاوت یعنی حوزه کرخه و حوزه سیروان قرار دارد، رودخانه گاوه یکی از چهار شاخه رودخانه سیروان است که آب آن با احداث سدمخزنی گاوشان مهار و ذخیره شده و توسط تونل انتقال به یکی از سرشاخه‌های کرخه (‌رودخانه شیروانه و رازآور) منتقل می‌شود.
ناصری در زمینه اهداف طرح ملی گاوشان اضافه کرد: کنترل آب‌های سطحی به منظور تامین آب آبیاری دشت‌های بیله‌ور و دربند، استفاده از ظرفیت برق آبی سد به میزان 11 مگاوات، بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی، افزایش درآمد سرانه و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان از اهداف ملی این سد است.  
وی با یادآوری اینکه دشت بیله‌ور با 44 ممیز 53 صدم و تعداد تاسیسات 117 خطوط لوله  و دشت دربند با طول 42 ممیز 60 صدم طول کانال اصلی از مشخصات کلی شبکه‌های آبیاری و زهکشی گاوشان است، افزود: مساحت بهبود زیر پوشش دشت بیله‌ور 2 هزار و 960 هکتار و مساحت بهبود دشت دربند 3 هزار و 950 هکتار است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول