اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دشتستان صورت می‌گیرد؛

تغییر شیوه‌های آبیاری غرقابی به تیرپشته‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس آب و خاک دشتستان گفت: شیوه‌های آبیاری غرقابی در این شهرستان به تیرپشته‌ای تغییر می‌یابد.

تغییر شیوه‌های آبیاری غرقابی به تیرپشته‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، عبدالرسول سلیمی در نشست مسئولان ادارات آبیاری و جهاد کشاورزی دشتستان اظهار داشت: تشکیل تعاونی‌های آب‌بران از اهداف دولت در راستای ارائه خدمات به کشاورزان است و مسئولان آب‌وخاک شهرستان و زیرمجموعه‌های جهادکشاورزی زمینه تشکیل این تعاونی را در شهرستان فراهم کرده‌اند.
وی افزود: منطقه تل‌سبز بخش آبپخش در پایلوت 200 هکتاری برای تشکیل تعاونی‌ آب‌بران مورد مطالعه قرار گرفته و بستر تشکیل تعاونی آب‌بران در آن منطقه کلید خورده است.
سلیمی اذعان داشت: اصلاح شیوه‌های آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره مسئولان آب و خاک و جهادکشاورزی شهرستان دشتستان برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.
رئیس اداره آب و خاک دشتستان بیان داشت: منابع آبیاری از مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین منابع در کشاورزی هستند و تاثیر بسزایی در میزان کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی دارد.
سلیمی با اشاره به ضرورت اصلاح شیوه‌های آبیاری تاکید کرد: این امر سبب جلوگیری از هدررفت منابع آبی و استفاده بهینه از این منابع می‌شود و جهاد کشاورزی و آب و خاک دشتستان در حال آماده کردن شرایط اصلاح شیوه‌های آبیاری هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر کشاورزان شهرستان دشتستان با بهره‌گیری از شیوه‌های سنتی و غرقابی اقدام به آبیاری اراضی کشاورزی و باغات خود می‌کنند و پس از اجرای طرح اصلاح شیوه‌های آبیاری، شاهد آبیاری نخیلات منطقه به شیوه‌ تیرپشته‌ای خواهیم بود که به مراتب از آبیاری غرقابی بهتر است.
این مسئول بیان داشت: باغداران و کشاورزان با همکاری می‌توانند زمینه مناسب بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان را فراهم آورند و در اجرای طرح اصلاح شیوه‌های آبیاری می‌توانند با جابه‌جایی خاک در باغات خود شرایط مساعد برای اجرای این طرح مهم و راهبردی را محیا سازند.
رئیس اداره آب و خاک شهرستان دشتستان اذعان داشت: بخش آبپخش از قطب‌های مهم در کشاورزی و باغداری استان و شهرستان است و با تمام توان برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر و رفع مشکل کشاورزان این بخش را فراهم می‌آوریم.
سلیمی تصریح کرد: کشاورزی یکی از عرصه‌های اقتصادی شهرستان دشتستان است و در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به "جهاد اقتصادی" مزین فرموده‌اند با تمام توان در راستای تقویت زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان و استان تلاش خواهیم کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول