اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت از مردم خواست؛

کاندیدای مومن و پایبند به نظام را انتخاب کنید

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: از بین کاندیداها هر کدام که مؤمن‌تر و پاینده‌تر به قوانین دین و نظام است را به عنوان اصلح‌ترین انتخاب کنید تا با تصمیم‌هایی که در مجلس می‌گیرد، منبع خیر باشد.

کاندیدای مومن و پایبند به نظام را انتخاب کنید
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌‌‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر جیرفت اظهار داشت: سید ساجدین (ع) در احیا و به ثمر رساندن نهضت عاشورا نقش کلیدی داشت و با خطبه آتشین خود در شام پایتخت حکومت بنی‌امیه، مقدمه فروپاشی آنان را کلید زد.
وی افزود: مرم جیرفت که به تعبیر مقام معظم رهبری «مردمی از بن دندان وفادار به ولایت هستند» در برگزاری آیین عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) حضور پرشور داشتند.
عسکری همکاری هیئت‌ها برای ایجاد نظم در برگزاری مراسم در روز تاسوعا را قابل تحسین دانست و تصریح کرد: این عزاداری‌ها که از مصادیق شعائر الهی هستند با برگزاری این آیین در کنار گلزار شهدا از فضیلتی دوچندان برخوردار شده بود.
وی عزاداری‌ها سال جاری را با وجود سخنرانی‌های مفید آن بسیار پرمحتوا خواند و ابراز داشت: در روز عاشورا نماز ظهر و عصر با شکوه و عظمت فراوان در مصلای جیرفت برگزار شد.
عسکری بیان داشت: 16آذرماه روز دانشجو، به مناسبت حرکت اعتراض‌آمیز دانشجویان در چنین روزی در سال 1332 نسبت به حضور معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در ایران بوده است.
وی عنوان کرد: قصد نیکسون از سفر به ایران دیدن دستاوردهای خیانت در کودتای 28 آذرماه بود که با اعتراض روشنگرانه دانشجویان مواجه شد.
عسکری خاطرنشان کرد: در اعتراض دانشجویان و خروج از کلاس‌های درس سه نفر از آنان در صحن دانشگاه به شهادت رسیدند.
وی اذعان داشت: از جمله شهدای پیش‌آهنگ نهضت انقلاب آیت‌الله سعیدی و غفاری از بزرگان علمی حوزه و دانشگاه بودند.
عسکری گفت: یکی از معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح و برتر در انتخابات نمایندگان مجلس، علم و دانش است که خداوند در این باب قضاوت را به عهده خود مردم گذاشته است.
امام جمعه جیرفت معیار دیگر انتخاب اصلح را ایمان ذکر کرد و اظهار داشت: خداوند در این مورد نیز مردم را به قضاوت می‌خواند و می‌فرماید «آیا کسانی که مؤمنان با فاسقان برابر هستند» .
وی فسق را به معنای خروج از حد و مرز دانست و افزود: انسان قانونمند و متدین با کسی که مسلمان است، اما ملتزم به شرع نیست و اسرار نظام را برای بیگانگان افشا می‌کند، یکسان نیست.
عسکری تصریح کرد: کسی را که از قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی عبور می‌کند، نمی‌توان در رده افراد متدین و مؤمن قرار داد.
وی ابراز داشت: کسی که ملتزم به اسلام است با کسی که از خط قرمزها عبور کرده، متفاوت است و نمی‌توان این دو را برابر دانست.
وی گفت: مردم باید هوشیار باشند، از میان کاندیدها هر کدام که مؤمن‌تر و پایبندتر به قوانین دین و نظام است به عنوان اصلح‌ترین انتخاب کنید تا با تصمیم‌هایی که در مجلس می‌گیرد، منبع خیر باشد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول