اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

کشف هواپیمای جاسوسی امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخت

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به کشف هواپیمای جاسوسی آمریکا گفت: برخی تلویزیون‌های بیگانه گفته بودند که امنیت ملی آمریکا با تسلطی که ایران اسلامی بر این هواپیمای جاسوسی پیدا کرد، به خطر افتاده است.

کشف هواپیمای جاسوسی امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امیر‌المومنین در خصوص توجه به تقوای الهی تاکید کرد: ما در گردآوری توشه‌های تقوا نیازمندتر از گردآوری توشه برای دنیا هستیم.
وی افزود: اگر توشه و سرمایه‌ای از رهگذر تقوا برای آخرت ذخیره کنیم می‌تواند هم برای دنیای ما نقش آفرین باشد و هم در آخرت به کمک ما بیاید.
امام جمعه قم با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان گفت: از آنجا که اکنون در ایام محرم و سالگرد نهضت خونین سالار شهیدان سیدالشهدا هستیم، لازم است امروز درباره سیره عقیله بنی‌هاشم زینب کبری(س) و نقش‌آفرینی این بانوی گرانقدر در پیروزی نهضت عاشورا سخن بگوییم.
وی اضافه کرد: اگر عاشورا را به دو بخش تقسیم کنیم بخش نخست مربوط به قیام سیدالشهدا تا ظهر روز عاشورا و بخش دوم بعد از روز عاشورا تا بازگشت اهل بیت سیدالشهدا به مدینه است.
‌حسینی‌بوشهری بیان کرد: با رهبری امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا و تا روز عاشورا یاران اصحاب و اهل بیت ایشان در نمایش این نهضت نقش بزرگی ایفا کردند ولی بعد از ظهر عاشورا اگر بخواهیم ترسیم درستی از مسئله نهضت داشته باشیم آنجا است که نقش زینب(س) در کنار امام سجاد(ع) و در کنار کاروان اسیران بی‌بدیل است.
وی افزود: هرچه با زندگی این قهرمان کربلا آشنایی بیشتری پیدا کنیم می‌توانیم به این نکته برسیم که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود».
امام جمعه قم گفت: اگر پیام‌رسانی، روشنگری و آگاهی‌بخشی زینب(س) نبود دشمنان با طراحی‌ها، تهمت‌ها و اتهاماتی که وارد می‌کردند پرونده کربلا را در روز عاشورا می‌بستند ولی زینب(س) ابعاد مختلف این واقعه را گشود و سخن زینب برای جهانیان درس‌آموز و عبرت‌آموز است.
وی با بیان اینکه زینب کبری(س) تربیت شده مکتب پیامبر(ص)، امیرالمومین(ع)، فاطمه زهرا(س) و حسن(ع) و حسین(ع) است، عنوان کرد: غیر از نام زینب که توسط پیامبر گرامی اسلام انتخاب شد برای زینب کبری 60 نام و لقب انتخاب شده است.
‌حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه زینب کبری(س) در علم، فهم، شهامت، گذشت، عفت و حیا به قله کمال نائل آمده است، افزود: علم و دانش گاهی اکتسابی است و گاهی علم و دانش علمی است که از ناحیه ذات الهی به انسان اضافه می‌شود و زینب کبری علاوه بر اینکه در محضر رسول الله و امیرالمومنین تربیت شده است دارای علم الهی است.
وی با بیان اینکه عفت و پاکدامنی زینب کبری نمونه است، اضافه کرد: امیر المومنین اجر و پاداش زنان عفیفه و پاکدامن را به منزله اجر و پاداش مجاهد شهید در راه خدا می‌داند.
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه امروز باید عفاف و حجاب در جامعه ما نهادینه شود، بیان کرد: نباید در روز عاشورا به گونه‌ای باشد که برخی آرایش خود را به رخ بکشانند و این اوج سقوط جامعه‌ای است که پیوند ناگسستنی با حسین بن علی(ع) دارد.
وی تاکید کرد: آیا زنان عفیفه و پاکدامن نمی‌خواهند از زینب کبری(س) الگو بگیرند، زینب کبری چهره‌ای ولایت‌مدار است و در اوج ولایت‌مداری قرار دارد و بانوان باید ولایت‌مداری را از ایشان بیاموزند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی خاطرنشان کرد: از اظهار ارادت مردم در سراسر کشور و هر نقطه‌ای که نام حسین(ع) را جاودانه نگه داشتند باید تقدیر و تشکر کنم.
وی گفت: عاشورا پایان نیافته و جبهه عاشورائیان امروز در مراسم سینه‌زنی قرار دارند و جبهه مقابل عزاداران حسینی را به شهادت می‌رسانند.
حسینی‌بوشهری اظهار کرد: آنچه در افغانستان، پاکستان و عراق اتفاق افتاد بازماندگان اردوگاهی هستند که در مقابل حسین بن علی صف کشیده بودند.
وی با اشاره به فرارسیدن 18 آذر سالروز اقرار سازمان ملل به اینکه صدام آغازگر جنگ علیه ایران بوده است، تصریح کرد: هیچ ابرقدرتی در برابر ملت ایران یارای مقاومت ندارد و بسیجیان، ارتش، نیروهای مسلح و مردم هشت سال شجاعانه جنگیدند و در نتیجه سازمان ملل را که در خواب خرگوشی فرو رفته بود بیدار کردند و این سازمان در نهایت صدام و رژیم بعث را به عنوان آغازگر جنگ معرفی کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما به حمایت سازمان‌های بین المللی دل نبسته‌ایم، عنوان کرد: به تمام ابرقدرت‌ها و استکبار اعلام می‌کنیم هر تجاوزی به خاک ایران اسلامی نتیجه آن شکستی مفتضحانه خواهد بود.
وی به فرارسیدن 19 آذر سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: شورای انقلاب فرهنگی قرارگاه مهندسی فرهنگی کشور است و این شورا تاکنون خدمات ارزشمندی از جمله طراحی نقشه جامع مربوط به مسائل فرهنگی کشور را ارائه کرده است.
حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه شورای انقلاب فرهنگی باید بیشتر به مباحث فرهنگ عمومی جامعه بپردازد، گفت: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به طراحی دارد و ما نباید هر روز دچار پس رفت بشویم.
وی اصلاح فرهنگ عمومی، ارتقای فرهنگ بسیجی در جامعه، تقویت روحیه کار و توجه به مقوله علوم انسانی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید ساز و کاری طراحی شود که گرایش نسل جوان به سمت دین اسلام، مکتب و شریعت باشد، برای کشوری که 32 سال از انقلاب کرده روا نیست که جوانان آن به سبک‌ها و متد غربی گرایش پیدا کنند.
امام جمعه قم با اشاره به شناسایی هواپیمای جاسوسی آمریکا بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت ملت ما شاهد پیروزی دیگری از سوی فرزندان خود در بعد حفاظت از مرزها بود و فرزندان ملت توانستند هواپیمای جاسوسی آمریکا را در سرزمین ایران اسلامی به روی زمین بنشانند.
وی با اشاره به اینکه این اقدام در سطح جهانی بازتاب گسترده‌ای داشت، عنوان کرد: آمریکایی‌ها روزهای اول سکوت کردند و بعد روزنامه‌های آمریکایی نوشتند که این نخستین هواپیمای پیشرفته‌ای است که در اختیار کشوری که با سیاست‌های آمریکا مخالف است قرار می‌گیرد و این هواپیما دارای اطلاعات ذی‌قیمت و طبقه‌بندی شده‌ای است.
حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه این اقدام ضربه‌ای به ارتش آمریکا و سازمان جاسوسی سیا بوده است، اظهار کرد: امروز شنیدم برخی تلویزیون‌های بیگانه گفته بودند که امنیت ملی آمریکا با تسلطی که ایران اسلامی بر این هواپیمای جاسوسی پیدا کرد، به خطر افتاده است.
وی تاکید کرد: جمعیتی که به حسین(ع) عشق می‌ورزد خداوند در این روزها امدادهای غیبی خود را نصیب آنها می‌کند.
امام جمعه قم به اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب مصوبه کاهش رابطه با انگلیس اشاره کرد و گفت: 100 سال است که شاهد توطئه‌ها و جنایات این پیر استعمار هستیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: وجود سفارت برای ایجاد ارتباط، تبادل سیاسی و فرهنگی است ولی اگر سفارتی به محل توطئه و تهدید برای انقلاب تبدیل شد، این رابطه را نمی‌خواهیم و اقدام مجلس را می‌ستاییم.
وی اضافه کرد: حرکت دانشجویان تا جلوی سفارت انگلیس را می‌ستاییم و حضور دانشجویان نماد خواست ملی ملت رشید ایران بود که خشم خود را نسبت به دشمنان ابراز داشتند.
حسینی‌بوشهری با اشاره به داستان معترضان وال استریت که ساختمان کنگره آمریکا را اشغال کرده کردند، خاطرنشان کرد: ما در زمان خود شاهد سقوط بلوک شرق بودیم و امیدواریم که شاهد سقوط بلوک سرمایه داری غرب هم باشیم.
وی با اشاره به اینکه بودجه سالانه آمریکا 15 تریلیون دلار است، بیان کرد: طبق اعلام صورت گرفته به همین میزان آمریکا کسری بودجه دارد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول