اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی فریدونکنار خبر داد:

فعالیت ایستگاه پرندگان مهاجر در روستاهای فریدونکنار

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی فریدونکنار از فعالیت ایستگاه پرندگان مهاجر در روستاهای این شهرستان خبر داد.

فعالیت ایستگاه پرندگان مهاجر در روستاهای فریدونکنار
ذبیح الله اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: بخشداری مرکزی شهرستان از دو دهستان باریک‌رود شمالی با جمعیت بیش از 3 هزار و 925 نفر و دهستان باریک‌رود جنوبی با 4 هزار و 734 نفر بر اساس سرشماری سال 85 جمعیت دارد.
وی افزود: این بخش دارای 17 روستا و شهرک به‌نام سوته، فرم، حیدرکلا، ملاکلا، اسلام آباد، خزرشهر، دریاسر، خزرکنار، بی نمد، منقارپی، بزرگ بیشه محله، طوله سرا، کلاگرسرا، جزین، اوکسر کریم‌کلا، زاهدکلا و اسبوکلا است.
به گفته بخشدار بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار، روستای سوته با جمعیت یک‌هزار و 748 نفر بیشترین جمعیت و خزرکنار با 50 نفر کمترین جمعیت را برخوردار هستند.
اسدی تصریح کرد: از طریق جنگل سوته که محل تجمع پرنده‌های مهاجر است اهالی روستا به طریقی با شکار پرندگان وحشی درآمدی را حاصل می‌کنند.
وی ادامه داد: وجود آب بندان‌ها و تالاب‌ها در بعضی از روستاهای از جمله سوته، فرم، حیدرکلا و ملاکلا که ایستگاه پرندگان مهاجر بوده تنوع خاصی به روستاها بخشیده است.
اسدی گفت: حاصلخیزی خاک، زمین‌ها را مستعد محصولات کشاورزی از جمله برنج کرده که تولیدات برنج آن از نوع تولیدات مرغوب کشور و خارج کشور به حساب آمده و به آن شهرت جهانی داده است.
اسدی خاطرنشان کرد: جوانان بیکار و فاقد شغل این بخش برای امرار معاش و گذران زندگی با کارگری روزمره و کار کشاورزی پدرانشان به فعالیت مشغول هستند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول