اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد:

اجرای طرح‌های پژوهشی در قرارگاه فرهنگ گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از اجرای طرح‌های پژوهشی برای تعریف مدل مناسب عملیاتی اجزای فرهنگ در قرارگاه فرهنگ استان خبر داد.

اجرای طرح‌های پژوهشی در قرارگاه فرهنگ گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی شامگاه پنجشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان به قرارگاه فرهنگ استان اشاره کرد و اظهار داشت: این قرارگاه برای انجام عملیات فرهنگی در راستای مرکز مطالعات راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تعریف چند طرح پژوهشی فعالیت زیربنایی را آغاز کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با به ثمر نشستن این طرح‌ها بتوان به یک مدل مناسب عملیاتی برای تعریف اجزای فرهنگ دست یافت.
پورعزیزی با بیان اینکه مدل فرهنگی فرآیند برنامه‌ریزی، تامین منابع، کنترل و نظارت را بسیار سهل‌تر و علمی‌تر می‌کند، افزود: مدل فرهنگی مقدمه مهندسی فرهنگ در جامعه است.
مسئول اجرایی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرارگاه فرهنگ گیلان جنگ فرهنگی را یک حقیقت دانست و تصریح کرد: از نظر نقلی و عقلی در حال حاضر درگیر جنگ تحمیلی همه‌جانبه فرهنگی به کشور هستیم.
وی بر تدوین و عملیاتی کردن تمام اسناد هویتی راهبرد قرارگاه فرهنگ گیلان تاکید کرد و گفت: این جنگ فرهنگی ابعاد بسیاری دارد و در تمام عرصه‌ها آثار آن مشهود است.
پورعزیزی یکی از ابعاد این تهاجم را جنگ نرم برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن سیاست اندلسی را در مقابل ایران به اجرا گذاشته است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به تعریف جنگ نرم از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم جنگ نرم است.
وی جنگ نرم را دارای دو وضعیت حمله و دفاع توصیف کرد و ابراز داشت: گاهی در جنگ به دشمن حمله می‌کنیم و مواقعی نیز به عقب رانده می‌شویم و این امر جزو ذات جنگ است.
پورعزیزی کشته شدگان عرصه جنگ نرم را شهید نامید و اذعان داشت: دفاع در مقابل تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان و حمله فرهنگی به مبانی اعتقادی و رفتاری آنها و همچنین اشاعه فرهنگ غنی اسلامی در داخل و خارج از کشور یک ضرورت جدی است.
مسئول اجرایی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرارگاه فرهنگ گیلان طرح‌ریزی عملیات جنگ نرم را به عهده مدیران فرهنگی جامعه دانست و یادآور شد: این امر به طور مشخص جزو وظایف ذاتی قرارگاه فرهنگ استان است.
وی با اشاره به پدافند عامل و غیر عامل در جنگ نرم، تصریح کرد: پدافند عامل فعالیتی است که با به‌کارگیری مستقیم ابزارهای دفاعی و مقابله مستقیم با دشمن روی می‌دهد.
به گفته پورعزیزی، پدافند غیر عامل آن دسته از فعالیت‌هایی است که بدون به‌کارگیری ابزارهای دفاعی و با اعمال روش‌های مستحکم‌سازی، فریب، استتار و اختفا آسیب‌پذیری خودی را به حداقل می‌رساند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به دو نوع پدافند در جنگ فرهنگی اشاره کرد و افزود: پدافند عامل فرهنگ دفاع مستقیم در مقابل تهاجم فرهنگی، شبهه‌های دشمن و مقابله با تهاجم‌های نرم دشمن است.
وی ادامه داد: این دفاع در مواقع لزوم با اعمال محدودیت‌ها و مقابله سخت با عناصر و عوامل خارجی برنامه‌ریزی دشمن همراه می‌شود.
پورعزیزی، پدافند غیر عامل فرهنگ را دفاع غیرمستقیم در مقابل تهاجم‌های فرهنگی دشمن خواند و اظهار داشت: مستحکم‌سازی اعتقادها، ارزش‌ها و باورهای دینی، تحکیم ایمان قلبی، تقویت اخلاق دینی و همچنین ایجاد التزام درونی و رعایت حلال و حرام از جمله موارد پدافند غیر عامل است.
مسئول اجرایی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرارگاه فرهنگ گیلان با بیان اینکه انجام همزمان پدافند عامل و غیر عامل فرهنگ سپر دفاعی کامل فرهنگی را برای جامعه مهیا می‌کند، خاطرنشان کرد: در دسته نخست دفاع مستقیم موثر بوده و در پدافند غیر عامل فرهنگ دفاع غیرمستقیم و غنی‌سازی فکری و اعتقادی بسیار اثربخش‌تر و مفیدتر است.
وی به اصطلاحات نظامی مانند جنگ، تهاجم، شبیخون، قرارگاه، صف و ستاد، آفند، پدافند، مقابله، اطاق فرمان و خط مقدم فرماندهی در جنگ نرم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری جنگ نرم را یک واقعیت دانسته‌اند و فرمودند که یک تهاجم عظیم و پیچیده در عرصه فرهنگ در جریان است.
پورعزیزی اولویت‌بندی‌ها و اهداف قرارگاه فرهنگ گیلان را برشمرد و ابراز داشت: تعیین اهداف عملیاتی دشمن یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که باید به آن پرداخته شده و دائماً به‌روزرسانی شود.
پورعزیزی با تاکید براینکه قرارگاه فرهنگ جامعه را در تعیین نقاط حیاتی، حساس و مهم فرهنگی یاری می‌کند، یادآور شد: طبق تعریف‌های دقیق امنیتی اهداف کشور به سه دسته حیاتی، حساس و مهم تقسیم می‌شود و دفاع را برای ما آسان‌تر می‌کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان اهداف فرهنگی را به سه دسته حیاتی، حساس و مهم تقسیم کرد و بیان داشت: اهداف حیاتی مواردی هستند که آسیب رسیدن به آنها موجب بروز مشکلات اساسی و ریشه‌ای به فرهنگ شده و نظام را دچار مشکلات جدی می‌کند.
وی جهان‌بینی، باورهای فرهنگی و دینی جامعه را از اهداف حیاتی معرفی کرد و اذعان داشت: اگر آسیبی به این باورها برسد جامعه در تمام شئون ارزش‌ها و رفتارها دچار مشکل می‌شود.
به گفته پورعزیزی، اهداف حساس مواردی است که آسیب رسیدن به آنها موجب بروز مشکلات بسیار به فرهنگ می‌شود.
مسئول اجرایی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرارگاه فرهنگ گیلان اهداف حساس را ارزش‌های فرهنگی و دینی حاکم بر جامعه و افراد عنوان کرد و افزود: اهداف مهم مواردی است که آسیب رسیدن به آنها موجب بروز مشکلات فرهنگی می‌شود.
وی رفتارهای فرهنگی و دینی جامعه و افراد را از اهداف مهم دانست و بیان داشت: این اهداف از اهمیت کمتری نسبت به دیگر اهداف برخوردارند.
پورعزیزی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال مغلوب کردن عقل‌ها و غلبه بر هواهای الهی قلب‌های نفسانی جامعه است، اذعان داشت: راهکار مقابله با این تهاجم‌ها به‌کارگیری اعتقادها، اخلاق و احکام شرعی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول