اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف:

ترویج فرهنگ زبانی وظیفه ستاد احیاست

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش و آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تذکر و ترویج فرهنگ زبانی است.

ترویج فرهنگ زبانی وظیفه ستاد احیاست
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی مربیان امر به معروف و نهی از منکر گیلان اظهار کرد: تذکر باید از خود فرد آغاز شود و پس از آن خانواده، اقوام، دوستان، همسایه، همکاران و... را در بر می‌گیرد.
وی احتمال اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر در مرحله نخست بر دیگران را کمتر عنوان کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر در نزدیکان فرد بیشتر تاثیرگذار است.
توانایی به دلایل زمین‌گیر شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: عامل نبودن، انحصاری رفتار کردن و استفاده از شیوه‌های غلط از جمله مواردی است که موجب کم اثر شدن امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.
مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف با تاکید براینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به حجاب و بدحجابی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: احتمال تاثیر تذکر آقا به خانم در امر حجاب کم است.
وی ادامه داد: درگیری در امر به معروف به جای تذکر تاثیرگذار نیست و باید تذکر همگانی صورت گیرد.
وی توانایی، آگاه‌سازی را نخستین مرحله امر به معروف و نهی از منکر خواند و تصریح کرد: جرایم سازمان‌یافته در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه نبوده و کسی حق برخورد فیزیکی را ندارد.
مدیر پژوهش و آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه این ستاد را تذکر و ترویج فرهنگ زبانی نامید و بیان کرد: در شهرها و روستاها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ‌سازی نیاز داریم.
وی امر به معروف و نهی از منکر را بهترین نهاد برای تحکیم اجتماعی توصیف و اظهار کرد: اصلاح جامعه پایه امر به معروف و نهی از منکر  است.

* تذکر زبانی اولویت ستاد احیای امر به معروف است
معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان نیز در این کارگاه آموزشی به نامه امام (ره) در سال 85 به شورای انقلاب اشاره کرد و گفت: امام (ره) در این نامه خواستار تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر شدند که تا کنون این امر محقق نشده است.
جعفر شفیعی بر ضرورت تشکیل سازمان اجرایی و سیاست‌گذار در امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: این امر در جامعه هنوز مغفول مانده است.
وی وضعیت فعلی جامعه را ناشی از غفلت از نگاه نافذ و حکیمانه امام (ره) دانست و تصریح کرد: سازمان امر به معروف در ابتدای انقلاب به دلیل وجود برخی از افراد لیبرال در شورای انقلاب تشکیل نشده است و این امر وظیفه ما در شرایط حاضر را بیشتر می‌کند.
شفیعی امر به معروف و نهی از منکر را در سه بخش قلبی، زبانی و عملی تعریف و بیان کرد: در حال حاضر به دنبال امر به معروف و نهی از منکر زبانی هستیم.
معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان آموزش را مهم‌ترین اصل در امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.
وی وظایف آمران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ویژه خواند و ادامه داد: سال گذشته 500 نفر از کارکنان اداره‌ها و سازمان‌های مختلف در گیلان آموزش امر به معروف و نهی از منکر را فرا گرفتند.
شفیعی از آموزش 5 هزار نفر در امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری در گیلان خبر داد و اظهار کرد: دوره‌های آموزش امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان آموزش‌های امر به معروف و نهی از منکر ستاد احیا را به صورت حضوری و غیرحضوری ذکر و عنوان کرد: به‌روز بودن از جمله مباحثی است که در ستاد احیای امر به معروف استان دنبال می‌کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول