اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مشاوره علمی باید آمیخته با فرهنگ دینی باشد

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مشاوره علمی همراه با رویکرد دینی است که می‌تواند به بازسازی اخلاق و حل مشکلات کمک کند.

مشاوره علمی باید آمیخته با فرهنگ دینی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمدتقی نقد‌علی امروز در آیین افتتاح دومین مرکز مشاوره با رویکرد دینی اظهار داشت: ایمان محور زندگی انسان است و تمام ارزش‌ها حول محور ایمان به خدا است به گونه‌ای که قرآن انسان بی‌ایمان را از چهارپایان بدتر می‌داند.
وی افزود: همچنین در روایات داریم که اعتماد به خداوند انسان را از هلاکت نجات می‌دهد، بنابراین مشاوره علمی همراه با رویکرد دینی است که می‌تواند به بازسازی اخلاق و حل مشکلات کمک کند.  
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در روایت داریم که زینت انسان علمی است که آمیخته با حلم باشد، بیان کرد: هر چه معلومات انسان بیشتر شود از جهالت دیگران بیشتر رنج می‌برد بنابراین حلم و دانایی باید توأم باشد و این دو صفتی است که در مشاوران تربیتی نیز باید موجود باشد.
وی ادامه داد: در قرآن مجید نیز به امر مشاوره اشاره شده است آنجا که یوسف پیامبر می‌خواهد خواب دو زندانی را تعبیر کند ابتدا آنها را به راه دین راهنمایی می‌کند.
نقدعلی تاسیس مرکز مشاوره در مقبره‌ها و امامزاده‌ها را از جمله اقدامات مرکز اوقاف دانسته و تاکید کرد: قرار گرفتن مرکز مشاوره در کنار بقاع متبرکه و امامزاده‌ها سبب آرامش مددجویان می‌شود.
وی اضافه کرد: ابتدا قرار بود این مرکز به پژوهشکده تبدیل شود اما با توجه به اینکه این موضوع در شناسه اوقاف پیش‌بینی نشده بود تصمیم به برپایی مرکز مشاوره گرفته شد.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: در این مرکز قرار است مشاوره در زمینه مشکلات جوانان در زمینه مسائل دینی، اقتصادی، اخلاقی، مسائل تربیتی و هرگونه سئوال اجتماعی اطلاعاتی انجام شده و به سوالات آنها در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد.
به گزارش فارس، دومین مرکز مشاوره استان اصفهان با رویکرد دینی، امروز در مجموعه مقبره علامه مجلسی با حضور آیت‌الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان و ائمه جمعه موقت اصفهان افتتاح شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول