اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه:

اقشار فرهنگی عالمانه درباره عاشورا تحقیق کنند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: اقشار فرهنگی جامعه و دانشجویان با نگاه علمی در مورد واقعه عاشورا دست به تحقیق و کنکاش بزنند.

اقشار فرهنگی عالمانه درباره عاشورا تحقیق کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت الاسلام یدالله یزدان‌پناه در مراسم سوگواری عاشورای حسینی در دانشگاه علوم و تحقیقات واحد آیت الله آملی با اشاره به ابعاد مختلف این واقعه در زمین کربلا اظهار داشت: عاشورا دارای زیبایی‌های بی‌شمار معنوی بود که حضرت زینب(س) آنها را هم مشاهده کرده و هم با تمام وجود درک کرده است.
وی با بهر‌ه‌گیری از حدیث امام صادق(ع) که اهل بیت عصمت و طهارت را وارثان انبیا دانسته‌اند، افزود: معصومان وارث انبیا در اندیشه‌های ناب شیعی هستند که نمونه آن در عرفان اصیل اسلامی یافت می‌شود.
یزدان‌پناه با اعلام اینکه رسول اکرم علم تمام انبیا را در سینه خود گنجانده است، گفت: علم بیش از آنچه که به فکر ما می‌رسد نزد پیامبر اسلام بوده و همچنین امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز وارثان رسول اکرم هستند.
این استاد حوزه و دانشگاه در تبیین شخصیتی حضرت عباس(ع) اشاره کرد: به آن حضرت لقب قمر بنی هاشم دادند نه فقط به خاطر اینکه در بین جوانان ایشان همانند ماه می‌درخشیدند بلکه در ایثار، ادب، محبت، ارادت و وفاداری به امام زمان خود همانند ماه درخشش داشتند.
وی با اشاره به اینکه باید دانشجویان و اقشار فرهنگی جامعه با نگاه علمی در مورد واقعه عاشورا دست به تحقیق و کنکاش بزنند، گفت: کربلا و عرصه عاشورا ابعاد زیادی از یک زندگی سعادتمند و پربار بشری را در خود جای داده و با تاسی از اهل بیت در این واقعه می‌توان به آبروی جاودانه در دنیا و آخرت دست یافت.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه احیای دین پیامبر اسلام از مهم‌ترین ویژگی قیام عاشورا بود، گفت: زمانی که امام حسین(ع) مشاهده کردند که دین جد بزرگوارشان توسط افراد پلید و پست آن زمان رو به فراموشی و تحریف می‌رود اعلام کردند که برای احیای دین جدم و برپایی امر به معروف و نهی از منکر دست به این قیام می‌زنم.
در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت به بازگوی واقعه عاشورا و چگونگی شهادت اهل بیت پرداختند و همچنین دانشجویان و مسئولان این دانشگاه نیز دسته عزای حسینی در این واحد دانشگاهی به راه انداختند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول