اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

دفاتر پیشخوان در استان اردبیل خدمات سجلی ارائه می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال ‌اردبیل گفت: دفاتر پیشخوان که در اکثر شهرهای استان ‌نیز راه‌اندازی شده به عموم مردم خدمات سجلی ارایه می‌دهد.

دفاتر پیشخوان در استان اردبیل خدمات سجلی ارائه می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی در جلسه بررسی مشکلات ثبت احوال شهرستان خلخال اظهار داشت: این خدمات بیشتر در راستای واگذاری امور به بخش خصوصی انجام می‌شود و مربوط به خدمات صدور شناسنامه، کارت ملی و برخی دیگر از خدمات عرضه شده در ادارات ثبت احوال استان اردبیل است.
وی با یادآوری این‌که این حرکت به سهولت کار و راحتی مراجعه مردم برای بهره‌مندی از خدمات ثبت احوال کمک می‌کند، تصریح کرد: در کنار این امر با راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی اسناد در نقاط مختلف استان اردبیل تلاش می‌شود تا مردم راحت‌تر از هر نقطه ایران خدمات سجلی دریافت کرده و اسناد شناسایی بگیرند.
امینی در ادامه سخنان خود به خرید و راه‌اندازی دستگاه‌های مورد نیاز طرح صدور شناسنامه‌های مکانیزه در تمامی شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون ماهانه بیش از یک هزار فقره شناسنامه مکانیزه در استان اردبیل به متقاضیان صادر می‌شود به طوری که در تمام شهرستان‌ها این رویه به سرعت در حال انجام است.
این مسئول از تجهیز ثبت احوال خلخال به دستگاه چاپگر صدور شناسنامه مکانیزه اشاره کرد و ادامه داد: تهیه این دستگاه‌ها برای سازمان ثبت احوال کشور بسیار مشکل بود اما با توجه به عنایت دولت خدمتگزار سعی شد در اکثر نقاط استان اردبیل این دستگاه‌ها نصب شده و امر صدور شناسنامه جدید مکانیزه به سرعت عملیاتی شود.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در ادامه سخنان خود از برقراری مقدمات صدور کارت هوشمند در استان اردبیل از اوایل سال آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده قرار است این کار به سرعت اجرا شود تا بتوانیم از اوایل سال آینده کارت هوشمند ملی را نیز برای هموطنان خود صادر کنیم.
‌فرماندار خلخال نیز ‌‌ضرورت راه‌اندازی دفاتر ثبت احوال در بخش‌های مختلف این شهرستان را بیان کرد و گفت: در کنار این امر واگذاری بسیاری از امور خدماتی سجلی به دفاتر پیشخوان سبب می‌شود ما با یک ظرفیت مناسب فعالیت‌ها را در این حوزه شاهد باشیم و به مراجعان نیز در فرصتی مناسب پاسخ دهیم.
ذبیح‌الله عبداللهی اظهار داشت: در کنار راه‌اندازی مراکز مختلف ثبت احوال تلاش می‌شود زمینه برای صدور شناسنامه جدید و همچنین کارت ملی هوشمند در شهرستان خلخال بسترسازی شده تا مردم بتوانند از این خدمات نیز استفاده کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول