اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فرشبافان گرمی:

سالانه 2‌ هزار متر‌مربع فرش در گرمی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه تعاونی فرشبافان گرمی گفت: سالانه بیش از 2 هزار متر مربع فرش دستباف توسط هنرمندان شهرستان گرمی تولید و روانه بازار می‌شود.

سالانه 2‌ هزار متر‌مربع فرش در گرمی تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فخرالدین قهرمانی ‌در جلسه بررسی مشکلات تشکل‌ها و تعاونی‌های فرش‌بافی در گرمی اظهار داشت: با عنایت دولت خدمتگزار در دو سال اخیر مشکل بیمه فر‌شبافان برطرف شده و زمینه برای بهره‌مندی آنها از خدمات درمانی و بهداشتی بهتر مهیا شده است.
وی با اعلام این‌که در کنار خدمات بیمه‌ای تعاونی‌ها در صدد استفاده از ظرفیت خوب درمانی به ویژه بیمه‌های تکمیلی برای فرشبافان است، تصریح کرد: در این زمینه بخشی از هزینه‌ها را باید مسئولان امر و بخش دیگری را نیز خود فرشبافان تقبل کنند تا بستر بهره‌گیری از مزایای بیمه تکمیلی نیز برای آنها بهتر و مناسب‌تر فراهم شود.
قهرمانی از ساماندهی بیش از دو هزار بافنده فرش سنتی در گرمی خبر داد و خاطر نشان کرد: 80 درصد این بافندگان از خدمات بیمه‌ای و همچنین دریافت مواد اولیه توسط تعاونی‌ها بهره‌مند هستند که بعد از تولید فرش محصولات آنها نیز از طریق همین تعاونی‌ها به فروش رسیده و پول حاصله به بافندگان تحویل داده می‌شود.
این مسئول از شناسایی 20 بافنده ابریشم در گرمی خبر داد و اضافه کرد: این بافندگان نیز فرش گران‌قیمت و ارزشی را با تلاش و همت شبانه‌روزی با تار و پودی از ابریشم می‌بافند و تحویل بازار می‌دهند تا متقاضیان از این نوع فرش نیز استفاده کنند.
وی ادامه داد: گرمی جز معدود مناطقی است که در بافت فرش ابریشمی توسط هنرمندان زبده شهرت منطقه‌ای و حتی ملی به خود گرفته و در این زمینه با پرداخت تسهیلات و امکانات مختلف از بافندگان حمایت می‌کند.
‌رئیس اتحادیه تعاونی فرشبافان گرمی یکی از فرصت‌های مناسب پیش آمده در عرصه فرش و صنایع دستی را حمایت قاطع دولت از صنایع و مشاغل خانگی توصیف کرد و گفت: ‌در این زمینه با پرداخت تسهیلات مورد نیاز از بافندگان حمایت‌های شایسته به عمل می‌آید تا هنر ایرانی بیش از گذشته رونق و تجلی پیدا کند.
وی فرش دستباف را از هنرهای اصیل و شایسته ایرانی توصیف کرد و افزود: آذربایجان در این هنر اصیل سرآمد است و هنرمندان این خطه هم با هدف اشتغالزایی و هم رونق اقتصادی به این هنر اصیل و شایسته روی آوردند.
قهرمانی همچنین به تلاش هنرمندان در مناطق روستایی برای تولید فرش‌های سنتی و ارزشمند تصریح کرد: با تأمین اعتباراتی مناسب در صدد راه‌‌اندازی کارگاه‌های تولید فرش و ارایه الگوهای مورد نیاز متناسب با خواست بازار هستیم که انتظار می‌رود با این اقدامات تولید و احیای هنر فرشبافی و ساماندهی هنرمندان این حوزه با موفقیت بیشتر انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: هنر اصیل هنر برگرفته از ارزش‌ها و آرمان‌های یک ملت است که ما در صنعت فرش نمود و نشانه‌هایی از آن را می‌توانیم به خوبی مشاهده کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول