اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه کاشان خبر داد:

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد فرش در دانشگاه کاشان

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه کاشان از ایجاد رشته تحصیلی کارشناسی ارشد فرش در این دانشگاه خبر داد.

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد فرش در دانشگاه کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، عباس کتابی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی فرش کاشان از ایجاد رشته تحصیلی کارشناسی ارشد فرش در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: سرفصل‌های ایجاد این رشته تدوین و از بهمن ماه سال جاری دانشجو جذب می‌شود.
به گفته وی، دوره کارشناسی فرش در این دانشگاه از سال 74 راه‌اندازی و دانشجویان زیادی از این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند.  
وی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای رونق و توسعه بازار فرش منطقه کاشان عنوان داشت: دانشگاه کاشان بر مبنای ظرفیت‌های منطقه در زمینه‌های مختلف از جمله فرش به دنبال راه حل‌های مناسب برای رفع مشکلات و گلوگاه‌های فرش ایران بوده است.
وی، واگذاری کانون فرش ایران از سوی معاونت فناوری ریاست جمهوری به این دانشگاه و وجود مرکزپژوهشی فرش در این دانشگاه را از جمله قابلیت‌های ایجاد رشته کارشناسی ارشد فرش دانست و ابراز داشت: انتظار داریم تا با ایجاد این رشته و تربیت نیروهای کارآزموده و متخصص، بتوانیم گام مهمی را در توسعه صنعت فرش برداریم.
سرپرست دانشگاه کاشان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های همه دست‌اندرکاران جشنواره به ویژه کانون هماهنگی فرش، مهم‌ترین فعالیت و اقدام سال گذشته را تدوین نقشه راه فرش ایران در دو بخش فرش دستباف و فرش ماشینی ذکر کرد و خواستار برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و منسجم‌تر و حمایت همه‌جانبه متولیان فرش ایران به ویژه تولیدکنندگان و تجار فرش کاشان از جشنواره شد.
وی، شهرستان کاشان را یکی از مراکز تولید فرش در کشور برشمرد و افزود: 70 درصد فرش ماشینی کشور در این شهرستان تولید می‌شود.
کتابی، جشنواره بین‌المللی فرش را برای ارتقای صنعت فرش مهم ارزیابی و  تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره و کنفرانس‌های علمی با هم‌افزایی و همفکری می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی، موجبات رونق گنجینه گران‌بها و ارزشمند صنعت فرش را فراهم کرد.  
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول