اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مجوز رسمی از سازمان انجمن اولیا؛

مرکز راهنمایی و مشاوره مهدیشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مرکز راهنمایی و مشاوره شهرستان مهدیشهر با مجوز رسمی از سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان کشور افتتاح شد.

مرکز راهنمایی و مشاوره مهدیشهر افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، ظهر امروز نخستین مرکز راهنمایی و مشاوره شهرستان مهدیشهر با حضور بنائیان‌سفید مدیر‌کل آموزش و پرورش استان سمنان، فرماندار شهرستان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستانی و معاونان و کارشناسان اداره کل و آموزش و پرورش مهدیشهر و نیز اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان و شورای آموزش و پرورش شهرستان و مدیران مدارس افتتاح شد.
بر اساس این گزارش، مرکز راهنمایی و مشاوره شهرستان مهدیشهر که با پیگیری‌های به عمل آمده توسط آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر و استان سمنان با مجوز رسمی از سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان کشور با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در زمینه‏های مختلف فعالیت می‏کند.
این مرکز در خصوص مشاوره روانشناختی شامل مشاوره خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیل و شغل، ازدواج، اعتیاد و رفع مشکلات رفتاری و روانی و همچنین آزمون‌ها (هوش و شخصیت و ...) در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 آماده ارائه خدمات به خانواده‌هاست.
این مرکز با مساعدت مسئولان و با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیون ریال تجهیز شده است.
محمد بنائیان‌سفید، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در مراسم افتتاحیه این مرکز بیان داشت: مشاوره در اسلام وجود داشته و باید فرهنگ مشاوره در کشور ترویج پیدا کند.
وی رعایت چند نکته را به مشاوران توصیه کرد و گفت: استفاده از تست‌های استاندارد شده که مبتنی بر فرهنگ و هویت ملی و مذهبی باشد، کشف استعدادها در مدارس و رفع و شناسایی مشکلات، استفاده از ظرفیت والدین با تهیه بانک اطلاعاتی و کسب اعتماد والدین به آموزش و پرورش با حفظ اسرار خانواده‌ها ضروری است.
همچنین علی طاهرزاده، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر گزارشی از نحوه پیگیری برای راه‌اندازی مرکز و چگونگی تجهیز آن با مساعدت اداره کل و هزینه انجام شده به مبلغ 80 میلیون ریال مطالبی بیان کرد.
در این مراسم فرماندار شهرستان مهدیشهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان، از تلاش‌های مسئولان آموزش و پرورش برای راه‌اندازی این مرکز تقدیر کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول