اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای روستایی خراسان شمالی:

تکمیل طرح‌های آبفار خراسان شمالی 1260 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و در حال اجرای این شرکت به یک هزار و 260 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تکمیل طرح‌های آبفار خراسان شمالی 1260 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، بهروز برنامهر اظهار داشت: اکنون 28 طرح در قالب 113 پروژه آب و فاضلاب روستایی در سطح شهرستان‌های این استان در حال اجرا است.
وی بدون اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها، افزود: از این تعداد 94 طرح مربوط به آب‌رسانی روستایی، 13 طرح نگهداری و سیار، سه طرح دیون شهرستان‌های استان و بقیه طرح‌های فاضلاب روستایی است.
برنامهر تصریح کرد: از طرح‌های آب و فاضلاب روستایی در حال اجرا در استان 25 طرح به صورت مجتمع‌های آب‌رسانی اجرا می‌شود.
وی اعتبارات مصوب سال 90 برای اجرا تا پایان آبان سال جاری را یک‌هزار و 390 میلیارد و 47 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: اعتبارات تخصیص یافته تا مقطع مزبور 26 میلیارد و 46 میلیون ریال بوده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 36 طرح آب و فاضلاب روستایی در حال اجرا را مربوط به شهرستان بجنورد، 31 طرح در شیروان، 18 طرح در فاروج، 14 طرح در مانه و سملقان، هفت طرح در اسفراین، چهار طرح در گرمه و سه طرح مربوط به شهرستان جاجرم عنوان کرد.
وی در خصوص وضعیت روستاهای دارای مشکل آب آشامیدنی استان نیز گفت: با آغاز فصل سرد سال از شمار روستاهایی که در فصل تابستان با کمبود آب شرب مواجه بودند کاسته شده اما مشکل کمبود آب آشامیدنی در روستاهای مذکور همچنان باقی است.
برنامهر اظهار داشت: با بارش‌های پاییزی احتمال می‌رود به صورت مقطعی این کمبود برطرف شود اما از سال آینده و با آغاز فصل گرم دوباره این مشکل خود را نشان می‌دهد، آبفای روستایی خراسان شمالی تابستان امسال تعداد روستاهای مواجه با بحران کمبود آب در این استان را 263 پارچه اعلام کرده بود.
وی همچنین از افتتاح طرح آب‌رسانی روستای "فجرآباد" شیروان در دور چهارم سفر هیئت دولت به این استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح یک حلقه چاه، 5/4 کیلومتر خط انتقال، 5/9 کیلومتر شبکه توزیع، دو باب مخزن ذخیره به حجم 450 متر مکعب، 120 متر حصار کشی و سه هزار و 200 متر برق رسانی انجام شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: اجرای این طرح از سال 1389 آغاز و با 3 میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار استانی به انجام رسیده است و با اجرای آن 746 نفر از ساکنان منطقه از مزایای آن برخوردار شده‌اند.
بر اساس گزارش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، در این استان 416 روستای برخوردار از آب شرب زیرپوشش شرکت، 243 روستای برخوردار از آب شرب خارج از پوشش شرکت و 45 روستا نیز فاقد آب آشامیدنی هستند.
اکنون شرکت آبفای روستایی خراسان شمالی 94 هزار و 28 مشترک دارد که میزان بهره‌مندی روستاییان این استان از آب آشامیدنی 87/69 درصد است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول