اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان خبر داد:

اختصاص 5 میلیارد تومان برای آبرسانی به ریگان

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: 5 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی طرح هادی و محرومیت‌زدایی شهرستان ریگان اختصاص یافته است.

اختصاص 5 میلیارد تومان برای آبرسانی به ریگان
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، محمد برزنگ پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: 5 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی طرح هادی و محرومیت‌زدایی شهرستان ریگان اختصاص یافته است.
برزنگ اذعان کرد: طرح مطالعاتی جف «احیای جنگل‌های خشک» در شهرستان ریگان انجام و در حال پیگیری‌های لازم است.
وی افزود: در این طرح به جز احیای جنگل‌های مخروبه شهرستان اشتغال‌زایی برای مردم این روستاها به وجود می‌آید.
برزنگ خاطرنشان کرد: منابع طبیعی استان در این زمینه در شهرستان ریگان اقدامات مطلوبی در زمینه احیا و جنگل‌کاری انجام داده است و احداث جنگل در 9 نقطه از شهرستان که بیش از 50 روستا از هجوم شن‌های روان در امان مانده‌اند از جمله این خدمات است.
فرماندار ریگان بیان کرد: در بیش از 15 هزار هکتار جنگل‌کاری در این 9 مکان صورت گرفته است و همچنین 29 هزار و 200 هکتار مالچ‌پاشی شده است.
برزنگ تصریح کرد: طرح جف در 30 روستای شهرستان ریگان انجام می‌شود که امسال این طرح در پنج روستا به اتمام می‌رسد.
وی بیان داشت: این طرح با پنج سال زمان و با اعتبار 11 میلیارد تومان که 80 درصد آن از طریق جمهوری اسلامی و 20 درصد از طریق سازمان جهانی غله و خواربار «فائو» تامین می‌شود، صورت می‌گیرد.
فرماندار ریگان بیان داشت: یکی از اولویت‌های اصلی این طرح مشارکت مردم است.
وی اظهار داشت: دو اداره آب و فاضلاب شهری و بهزیستی شهرستان ریگان با تمام کمبودها و امکانات رتبه اول را در زمینه فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم محروم ریگان به دست آوردند.
در این نشست پرابو بوداتوکی مشاور پروژه طرح جف از فائو گفت: این پروژه خیلی مهمی برای ایران و فائو است و با توجه به وضعیت شهرستان ریگان در کشور این طرح فقط در دو نقطه خراسان جنوبی و ریگان اجرا می‌شود.
وی افزود: این پروژه در جنگل‌ها و با توانمندسازی مردم انجام می‌شود و این طرح نشان می‌دهد که مردم مشکلاتی را برای جنگل‌ها به وجود نمی‌آورند، بلکه می‌توانند احیاگران خوبی باشند.
کارشناس فائو از دستگاه‌های دولتی شهرستان ریگان خواست در این طرح مشارکت خوبی با منابع طبیعی داشته باشند تا شهرستان ریگان آباد و سرسبز شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول