اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای روستایی مازندران خبر داد:

احداث 40 مجتمع آبرسانی روستایی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر آبفای روستایی مازندران از تصویب 40 مجتمع آبرسانی در استان در دور سوم سفر رئیس جمهور به مازندران خبر داد و گفت: این مجتمع‌ها در دست احداث قرار دارد.

احداث 40 مجتمع آبرسانی روستایی در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدحسین برزگر صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی مجتمع ملکار نوشهر با اشاره به اینکه آبرسانی تک روستایی از دستور کار آبفای روستایی خارج شده، اظهار داشت: ایجاد مجتمع‌های آبرسانی مورد پیگیری است و در حال حاضر در استان پروژه‌های مجتمع آبرسانی زیادی در استان در حال ساخت و بهره‌برداری است.
وی با اشاره به اینکه در سفر سوم رئیس جمهور به استان مازندران 40 مجتمع آبرسانی در استان مورد تصویب قرار گرفته، تصریح کرد: از  سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب نیز پنج مجتمع آبرسانی در نوشهر و چالوس مورد تصویب قرار گرفته که اکنون در دست اجرا است.
برزگر با اشاره به این پروژه خاطرنشان کرد: پروژه آبرسانی مجتمع ملکار نوشهر قابلیت خدمات آبرسانی آب آشامیدنی به پنج روستا از جمله ملکار، انارور، سنگسرا، حمزه ده علیا و حمزه ده سفلی را دارد.
این مسئول ادامه داد: این پروژه جمعیتی بالغ بر 4 هزار و 442 نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
مدیر عامل آبفار مازندران با اشاره به مشخصات فنی این پروژه گفت: این پروژه با طول خط انتقال 5 هزار متر و طول شبکه توزیع 7 هزار متر با سه دهنه چشمه برای تامین آب به بهره‌برداری رسید.
وی به هزینه 17 میلیارد و 605 میلیون ریالی این پروژه اشاره کرد و بیان داشت: خرید هزار متر مربع زمین، بهسازی سه دهنه چشمه، لوله‌گذاری، احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ، ساخت دو باب مخزن بتنی زمینی 500 متر مکعبی  و محوطه سازی از جمله اقداماتی بود که در این مدت عملیاتی شده است.
برزگر به طولانی شدن این پروژه از سال 85 تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل عدم تخصیص اعتبار به موقع باعث کندی روند این پروژه شد که در نهایت با تصویب اعتبار لازم از سفر رهبر معظم انقلاب احداث این مجتمع به پایان رسید.
در ادامه استاندار مازندران نیز با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری بیان داشت: پروژه‌های این سفر پرخیر و برکت مشکلات اساسی مردم این دو شهرستان را برطرف ساخته است.
سید علی‌اکبر طاهایی ادامه داد: امروز برکات سازندگی و عمران و آبادانی نتیجه همت جمعی و همگانی است .
وی تصریح کرد: استان مازندران قابلیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف دارد که آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
ابن مسئول کاشت برنج رتون، پرورش ماهی در قفس در دریای خزر، توان بالای تولید گل و گیاه زینتی و بهره‌برداری مناسب از فضای گردشگری استان را از جمله این قابلیت‌ها ذکر کرد و خاطرنشان کرد: از این قابلیت‌ها فقط در میزان محدودی مورد استفاده قرار گرفته که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از آنها به درستی استفاده کرد.
طاهایی با اشاره به محدودیت زمین در استان به ویژه غرب مازندران اذعان داشت: برای ایجاد اشتغال در این استان باید به ظرفیت‌های خفته مازندران شکوفایی داد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول