اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل:

صنعت گردشگری توسعه اقتصاد منطقه را شتاب می‌بخشد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل گفت: توجه به حوزه گردشگری و توسعه این بخش روند رو به رشد اقتصاد منطقه را سرعت می‌بخشد.

صنعت گردشگری توسعه اقتصاد منطقه را شتاب می‌بخشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در نخستین جلسه  کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل مولفه‌های اقتصادی فراوانی را داراست که یکی از این مولفه‌ها بخش گردشگری است اما نیازمند توجه فراوان برای بالندگی است.
وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیسیون‌های گردشگری و مطرح شدن مشکلات این بخش می‌تواند کمکی موثر به ارتقای این بخش در اردبیل باشد، تصریح کرد: مشکلات و موانع  موجود در فعالیت‌های اقتصادی استان اردبیل بعد از پایش در کمیسیون‌ها به اتاق ایران انتقال داده می‌شود تا در جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی  موضوعات طرح  و مصوبات لازم  صورت اجرایی به خود بگیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل در ادامه سخنان خود بیان داشت: سالانه بالغ بر 5 میلیون نفر گردشگر از استان اردبیل بازدید می‌کنند اما با وجود استعدادهای فراوان در این استان گردشگری سنتی بر این شهر حاکم است که باید با استفاده از بسترهای مناسب زمینه را برای گردشگری علمی و صنعتی آماده کنیم.
پیرموذن به آمادگی اتاق بازرگانی اردبیل در راستای کمک به پویایی و رونق  اقتصادی استان در زمینه‌‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ماهیت تشکیل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن دفاع از بخش خصوصی است که در این حوزه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز حمایت می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های اتاق بازرگانی به منظور ارائه راهکارهای مناسب گسترش اقتصادی باید فعالانه وارد عمل شوند اضافه کرد: انتظار می‌رود اعضای کمیسیون‌ها با تحلیل درست از وضعیت اقتصادی استان اردبیل و ارائه راهکارهای  لازم   نقش موثری در حل مشکلات اقتصادی استان داشته باشند.
پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود نقش صنعت توریسم در رونق  اقتصادی و توسعه  کشور را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: ظرفیت‌های صنعت توریسم در استان اردبیل فوق‌العاده است که در صورت توجه جدی به این صنعت و بالا بردن مشوق‌های سرمایه‌گذاری توسعه استان از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد.
وی افزود: توسعه این صنعت زمینه‌ ساز توسعه سایر ابعاد اقتصادی خواهد بود چرا که سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با جذب فراوان توریسم دروازه‌های اقتصادی کشور را به سوی استان اردبیل می‌گشاید.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معاون استان اردبیل از اعضای کمیسیون تخصصی گردشگری نیز خواست؛ در خصوص فعال کردن آژانس‌ها و راه‌اندازی خطوط هوایی اردبیل  به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عمارت، ساماندهی هتل‌ها، ایجاد دفاتر نمایندگی برای کارهای گردشگری در کشورهای خارجی و ایجاد طرح‌های جدید در استان بررسی‌های علمی و تخصصی انجام داده و پیشنهادهای لازم را برای تصویب در اتاق  ایران ارائه دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه نایب رئیس اتاق بازرگانی،  صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل نیز در سخنانی بیان کرد: با توجه  به اهمیت فوق‌العاده گردشگری در استان تصمیم گرفتیم کمیسیون تخصصی گردشگری را قبل از سایر  کمیسیون‌ها راه‌اندازی کنیم.
بهروزپور سلیمان خاطرنشان کرد: در این کمیسیون با شناسایی توانمندی‌های گردشگری و حل موانع موجود در راستای پیشرفت و توسعه گردشگری در استان گام برمی‌داریم.
وی با اشاره به رویکرد فعالیت‌های اتاق بازرگانی برای تخصصی شدن خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی کمیسیون‌ها این است تا بتوانیم از تخصص‌ها و خرد جمعی به منظور تحقق اهداف اتاق بازرگانی که حمایت از بخش خصوصی و کمک به  رشد و پیشرفت استان اردبیل و کشور است کمک کنیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول