اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی؛

کارخانجات روغن‌کشی در پارس‌آباد احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با مشارکت بخش خصوصی به زودی در شهرستان پارس‌آباد کارخانجات روغن‌کشی احداث می‌شود.

کارخانجات روغن‌کشی در پارس‌آباد احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری بعد از ظهر امروز در جلسه آمایش صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی و شرکت فرآوری سبوس کندوج در خصوص تهیه و توزیع بذر اصلاح شده و مشاوره فنی و تخصصی اقدامات لازم را انجام و تمام نیازهای کشاورزان را تأمین کند.
وی با اشاره به ارتقای سطح کشت و بهره‌وری دانه‌های روغنی نظیر سویا و کلزا و احداث کارخانجات روغن‌کشی و فرآوری دانه‌های روغنی افزود: در صورت تأمین زمین از محل منابع ملی و تحویل آن به شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی از سوی جهاد کشاورزی استان به منظور ایجاد مزرعه نمونه گام‌های مؤثر در این راستا برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل به عنوان یکی از سه استان برتر کشور در زمینه تولید دانه‌های روغنی نظیر سویا، کلزا و پنبه دانه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از طریق استان مجوز کارخانه روغن‌کشی و احداث سیلوهای مرتبط را از طریق سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اخذ و به استانداری تسلیم می‌شود.
صابری بیان کرد: زمین مورد نیاز کارخانجات از اراضی ملی و یا نواحی و شهرک‌های صنعتی مغان از جمله شهرک صنعتی پارس‌آباد به محض انتخاب تأمین و تحویل شود.
وی اضافه کرد: از طرف دستگاه ذیربط نیازهای اولیه احداث کارخانجات از قبیل آب، برق و گاز حداکثر ظرف مدت چهار ماه باید تأمین و تحویل شود و شرکت فرآوری سبوس کندوج خرید با قیمت عادلانه تولیدات کشاورزان منطقه را تا سقف 60 هزار تن تضمین کند.
استاندار اردبیل در پایان سخنان خود از دستگاه‌های مرتبط خواست؛ شرکت فرآوری سبوس کندوج را برای اخذ تسهیلات از صندوق مهر امام رضا (ع) پس از برآورد و ارائه طرح یاری کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول