اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام مسکن و شهرسازی خراسان رضوی:

40 درصد ساختمان‌های مسکن مهر از فن‌آوری‌های نوین بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام مسکن و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر40 درصد ساختمان‌های مسکن مهر استان خراسان از تکنولوژی فناوری‌های نوین ساختمان برای اجرای ساختمان‌ها استفاده شده است.

40 درصد ساختمان‌های مسکن مهر از فن‌آوری‌های نوین بهره‌مند هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن اکبرزاده ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با گسترش ساخت‌ و سازهای چند سال اخیر روند بکارگیری فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی در ادامه به تولیدات کارخانه‌ها در راستای فراهم کردن شرایط برای استفاده از فناوری‌های نوین افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای استفاده از این روش‌ها در ساخت ‌و ساز، در حال حاضر در استان خراسان رضوی و در شش کارخانه مجوز تولید تکنولوژی‌های نوین در صنعت ساختمان‌سازی اخد کرده‌اند.
قائم‌مقام مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و دبیر اجرایی دومین همایش ملی فناوری‌های نوین ساختمان در پاسخ به سئوالی در ارتباط با راهکارهای تشویقی برای استفاده از این فناوری‌های در صنعت ساختمان‌سازی ادامه داد: افزایش تسهیلات در ساخت و سازهای مسکن مهر از جمله موارد تشویقی در نظر گرفته شده برای صنعتی‌سازی ساختمان است.
اکبرزاده خاطرنشان کرد: بر این اساس و در مسکن مهر چنانچه از فناوری‌های نوین برای ساخت‌ و ساز استفاده شود، تسهیلات 25میلیون تومانی ارائه می‌شود این در حالی است تسهیلات ارائه شده در ساخت مسکن با روش‌های سنتی در حدود20میلیون تومان است.
وی بر آموزش استادکاران و کارگران ساختمان برای کسب مهارت‌های لازم در استفاده از روش‌های نوین اظهار داشت: با توجه به همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان، در حال حاضر بیش از30هزار کارگر مهارت‌های لازم دراین حوزه را کسب کرده‌اند و برای آنان پروانه ساختمانی صادر شده است.
قائم‌مقام مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و دبیر اجرایی دومین همایش ملی فناوری‌های نوین ساختمان همچنین داشتن مجوز مهارت فنی و حرفه‌ای برای کارگران در راستای فراهم شدن شرایط بیمه از سوی دولت را از دیگر اقدامات به منظور توسعه مهارت‌ها و آموزش‌های کارگران درحوزه فناوری‌های نوین دانست.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول