اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه:

داشتن بصیرت در تسلط بر اطلاعات مهم است

خبرگزاری فارس: رئیس حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه گفت: دارا بودن علم، تقوا و بصیرت در تسلط بر اطلاعات مهم و ضروری است.

داشتن بصیرت در تسلط بر اطلاعات مهم است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اصغر جهانگیر ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری گیلان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، خدمت در مجموعه حفاظت اطلاعات را دارای سختی‌های خاص دانست.
وی با اشاره به اهمیت دستگاه قضایی افزود: کارکرد دستگاه قضایی بسیار با اهمیت و خطیر بوده و دستگاهی است که در تمام مباحث استقلال دارد و بدون واسطه منصوب به مقام عظمای ولایت است.
این مسئول، دستگاه اطلاعات قضایی را یکی از شاخص‌های جمهوری اسلامی و منحصر به‌فرد دانست و تصریح کرد: این دستگاه با جان و مال و ناموس مردم سر و کار بسیار گسترده دارد و کوچک‌ترین تخطی و غفلت در این دستگاه می‌تواند آثار زیان‌باری به دنبال داشته باشد.
وی عنوان کرد: زمانی که چنین دستگاه مهمی وجود دارد مدیریت آن حساسیت مضاعف پیدا می‌کند و امروزه مدیریت‌های نوین دنیا با رویکردهای جدید سیستم مدیریتی در تصمیم‌سازی موثر می‌شوند.
جهانگیر با اشاره به اینکه در مجموعه‌ای که خدمت می‌کنیم باید استانداردسازی در حوزه اختیارات مشخص شود، تصریح کرد: اگر در هر کاری استانداردسازی صورت گیرد تخطی و تخلف و خروج از این دایره بلافاصله قابل رویت خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امروزه مدیریت و نظارت توأم و در کنار یکدیگر می‌تواند نقش تکاملی و تعاملی را ایفا کند و اگر قرار است به سیستم آسیب وارد شود باید همه احساس مسئولیت کنند.
رئیس حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه با بیان اینکه امروزه از مدیر یک دستگاه قضایی انتظار نمی‌رود به تنهایی مشکلات را برطرف کند، بیان کرد: این امر نیازمند همکاری و تعامل تمام سیستم است.
وی به سوء استفاده افراد فرصت‌طلب از سیستم‌های نوین قضایی اشاره کرد و افزود: کسانی که به دنبال فرصت‌طلبی و سوء استفاده از قضایی هستند از تکنولوژی مانند ردیاب و سیستم شنود استفاده می‌کنند که یک باندی را در همین رابطه در تهران دستگیر کردیم.
جهانگیر عنوان کرد: وقتی مخالفان می‌توانند بر ابزار و آلاتی که زمانی تنها در اختیار دستگاه خاصی بود دست پیدا کنند فعالیت ما در حوزه نظارتی و مدیریتی بسیار سخت و پیچیده می‌شود که باید شرایط خاص خود را داشته باشد.
وی درباره وظیفه فرد مسئول در تسلط بر اطلاعات محرمانه، بیان کرد: اگر انسان زمانی که به اطلاعات محرمانه دست پیدا می‌کند ولی علم و تقوا و بصیرت نداشته باشد تبدیل به عناصر خطرناکی می‌شود.
این مسئول، ابراز داشت: فرد باید به میزان تسلط بر اطلاعات نسبت به خودسازی و رٱفت امور و اسلامی اقدام کند و علم و بصیرت داشته باشد.
وی یادآور شد: اگر به دنبال ساختن یک مجموعه امن هستیم باید آن مجموعه را با حیات و امنیت گره بزنیم و موفقیت آنها در گرو این است که به دیگران اجازه دهند محیط را سالم کنند و در این صورت همه حافظ امنیت می‌شوند.
جهانگیر با اشاره به اینکه امام راحل جریان حفظ امنیت را برای کشور دنبال می‌کردند، تصریح کرد: امروزه باید ببینیم میزان نیازمندی ما نسبت به امنیت چقدر است و با توجه به افزایش این نیازمندی، راه حفظ امنیت و ارتقای حفاظت آن در درون و بیرون سازمان را دنبال کنیم.
وی رمز بقای سیستم را در امنیت بیرون دانست و اظهار کرد: لازمه شناساندن ایران به عنوان کشوری الگو، ایثار و گذشت است و در این راستا کوچک‌ترین افراد نیز می‌توانند موثر باشند.
رئیس حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه، سیستم قضایی را به عنوان یک سیستم تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: باید تلاش‌های بیشتری در این راستا صورت گیرد.
وی برطرف کردن مشکلات و کمبودها را با تعامل و همکاری مجموعه ستادی و مدیران استانی امکانپذیر دانست و عنوان کرد: باید با توکل بر خدا، توسل به ائمه و تبعیت از رهبری که به عنوان دیده‌بان نظام اسلامی هستند، حرکت کرده و در این برهه از زمان نقش حساس خود را ایفا کنیم.
جهانگیر افزود: امروز باید قهرمانان خاموش در مجموعه خود باشیم و با کمبودها و مشکلات بسازیم.
در این مراسم سیدمهدی فلاح‌میری به عنوان رئیس جدید حفاظت اطلاعات دادگستری گیلان معرفی و از تلاش‌های عباس شهند سرپرست سابق حفاظت اطلاعات دادگستری استان قدردانی شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول