اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

پیوند دانشگاه و صنعت یکی از ارکان موفقیت کشورهاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امروزه پیوند بین دانشگاهیان و متخصصان با عرصه صنعت و کسب و کار یکی از ارکان موفقیت کشورها به حساب می‌آید.

پیوند دانشگاه و صنعت یکی از ارکان موفقیت کشورهاست
علی‌اکبر لبافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: انطباق، تعامل و همکاری بین بخشی انجمن مدیران صنایع با واحدهای دانشگاهی برای پرورش نیروی انسانی متخصص و کارآمد در بخش صنعت و تولید بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: انجمن مدیران صنایع می‌تواند تعامل دو طرفه و مطلوبی را بین دانشگاه و حوزه صنعت ایجاد کند.
وی تصریح کرد: با این راهکار رشته‌های دانشگاهی و محتوای دروس متناسب بازار کار حوزه صنعت روزآمد می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی توضیح داد: همچنین نتایج تحقیقات علمی و یافته‌های دانشگاهی به صورت کاربردی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
لبافی به فعالیت‌های انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی اشاره کرد و متذکر شد: این مرکز می‌تواند بستری مناسب را برای تعامل و ارتباط صنعت‌گران و کارآفرینان و صاحبان ایده، سرمایه و کسب و کار مهیا کند.
وی عنوان کرد: با گرد‌آوری اطلاعات جدید و روزآمد در حوزه صنعت انجمن مدیران نقش مشاور را در راه‌اندازی فعالیت‌های صنعتی جدید می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی تأکید کرد: همچنین می‌تواند هنگام بروز مشکل و بحران در واحدهای صنعتی به عنوان مشاور برای درمان مشکلات آنها اقدام کند.
وی با بیان اینکه انجمن مدیران صنایع می‌تواند با تشکیل گروه و کمیته‌های کارشناسی مزیت‌های نسبی استان را در بخش صنعت در نقاط مختلف شناسایی کند، عنوان کرد: از این طریق به کارآفرینی و اشتغال‌زایی در خراسان رضوی کمک شایانی می‌شود.
لبافی یادآور شد: کمک و تشویق به ایجاد واحدهای صنعتی در مناطق روستایی و محروم خراسان رضوی نیز باید در اولویت کاری باشد.
مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان رضوی توسعه کارآفرینی دانایی‌محور در صنعت این استان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، ترویجی و آموزشی مرتبط با کارآفرینی نیز در این مدت نباید فراموش شود.
وی راه‌اندازی جلسات هم‌اندیشی ادواری با مدیران صنایع و نمایندگان کارآفرینی شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط را خواستار شد و افزود: این جلسات باید در بخش صنعت پیرامون سیاست‌ها، خط‌ مشی‌ها و طرح‌های کارآفرینی برای تعامل و هماهنگی روز افزون بین واحدهای صنعتی و سازمان‌ها برگزار شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول