اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت یکسال از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها؛

صنعت همچنان منتظر حمایت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت یکسال از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها هنوز حمایت خاصی از صنعت نشده است.

صنعت همچنان منتظر حمایت است
نورالله حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به‌دنبال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌منظور حمایت از صنعت‌گران اعطای بسته‌های حمایتی به فعالان بخش صنعت پیش‌بینی و وعده داده شد اما تاکنون با وجود گذشت یک سال از اجرای این قانون اقدامی در این ارتباط صورت نگرفته است.
وی افزود: براساس این قانون بیش از 20 درصد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید به دولت تزریق و 30 درصد در بخش صنعت و تولید هزینه ‌شود.
حیدری با اشاره به مشکلات فراروی تولیدکنندگان، گفت: صنعتگران و تولید‌‌کنندگان با مشکلاتی مانند نوسانات نرخ ارز، قاچاق کالا، عدم حمایت دولت از صنعت داخلی و قوانین دست‌وپاگیر مواجه هستند که هر روز گلوی آنها را می‌فشارد و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گرهی از کار فروبسته‌شان باز نکرده است.
نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در زمان اجرایی شدن این قانون تصمیم بر این گرفته شد که درآمد حاصل از آزادسازی قیمت‌ها در سه بخش به حساب خانوارها، دستگاه‌های اجرایی و بخش صنعت و تولید هزینه شود.
وی افزود: این در حالیست که تنها واریز یارانه نقدی در کشور محقق شده است و وعده پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به بخش صنعت و تولید در راستای حمایت از این قشر تاکنون محقق نشده است.
حیدری واریز یارانه نقدی به حساب خانوارها را نوعی تن پروری و عامل افزایش نرخ تورم در جامعه عنوان کرد و گفت: در اجرای هدفمندی یارانه‌ها دولت قرار شد مبلغی را به خانوارها بپردازد و مابقی درآمد را کمک به تولید کند، درحالیکه تاکنون این امر محقق نشده است.
این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت اجرای کامل و درست قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد و افزود: تورم ایجابی در کشور مطابق با درآمد خانوارها نیست، و این مسئله موجب خواهد شد تا با تضعیف بخش تولید و صنعت در گذشت مدت زمانی نرخ افزایش یافته و درآمد خانوارها کاهش یابد که این مسئله نشان دهنده کارنامه منفی دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها است.
وی با تأکید بر اینکه تاکنون بخش تولید، صنعت و کشاورزی از اجرای این قانون صدمات بسیاری را متحمل شده است، گفت: با توجه به آزادسازی قیمت‌ حامل‌های انرژی تولیدکنندگان از تولید بالا خودداری می‌کنند، چراکه هزینه بسیاری را باید پرداخت کنند که برای آنان مقرون به صرفه نیست.
حیدری با بیان اینکه سهم تولید، صنعت و کشاورزی از پرداخت یارانه‌ها تهی مانده است، گفت: عدم تخصیص تسهیلات بازسازی به واحدهای صنعتی موجب شده تا تولید‌‌کنندگان برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها آمادگی لازم را نداشته باشند.
وی ادامه داد: در بسته حمایتی پیش‌بینی شده بود تا اعتباراتی برای بهینه‌سازی خطوط تولید قدیمی در این صنعت در نظر گرفته شود که این امر هنوز محقق نشده و برخی از واحد‌های این صنعت کماکان با تجهیزات قدیمی مشغول به فعالیت هستند که این امر علاوه بر افزایش هزینه‌های انرژی کاهش راندمان این واحدها را نیز در برداشته است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول