اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال آینده؛

سایت‌های گلخانه‌ای آذربایجان غربی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: سایت‌های گلخانه‌ای آذربایجان غربی تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

سایت‌های گلخانه‌ای آذربایجان غربی به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدرضا اصغری صبح امروز در بازدید از پروژه‌های شهرستان خوی اظهار داشت: در حال حاضر 61 سایت گلخانه‌ای با وسعت 22 هکتار در استان فعالیت می‌کنند و پنج سایت نیز در دست ساخت هستند که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
وی افزود: سایت‌های فعال سالانه بیش از 3 هزار تن انواع صیفی جات و 700 هزار شاخه گل تولید می کنند.
اصغری ادامه داد: سایت‌های در دست احداث در ارومیه، میاندوآب، پیرانشهر، خوی و سلماس هستند که با بهره‌برداری از آنها برای بیش از 5هزار نفر در استان شغل ایجاد می‌شود.
این مسئول با اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای این سایت‌ها گفت: این سایت‌ها 30 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای احداث هر یک از آنها بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا تکمیل شوند.
وی با اشاره به پروژه در حال ساخت شهرستان خوی ادامه داد: این پروژه با اعتبار 7 میلیارد ریال در حال ساخت است و در حال حاضر از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در صورت تامین اعتبار موردنیاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
اصغری اضافه کرد: تامین نقدینگی برای تهیه سوخت، عدم تضمین محصولات گلخانه‌ای و آشنا نبودن با اصول بازاریابی و فروش از عمده‌ترین مشکلات این بخش است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، سرانه آب در استان را مورد اشاره قرار و گفت: در حال حاضر این میزان به کمتر از 2 هزار مترمکعب در سال رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا 10 سال آینده به کمتر از یک‌هزار مترمکعب در سال کاهش یابد.
اصغری با اشاره به ارائه تسهیلات آبیاری تحت‌فشار در استان گفت: برای اجرای آبیاری تحت فشار شبکه آبیاری بخش غیردولتی 85 درصد به عنوان سهم دولت و 15 درصد به‌عنوان سهم بهره‌برداران تامین و پرداخت می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه آب محدودکننده‌ترین عامل در زمینه کشاورزی است خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری تحت‌فشار قرار گیرند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول