اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی خبر داد:

تولید 8.9 میلیون کیلو خیار و گوجه فرنگی گلخانه‌‌ای در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: 128 واحد گلخانه‌ای در استان در زمینه تولید خیار و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای فعالیت می‌کنند که تولید سالانه آنها 8 هزار و 956 تن خیار و گوجه فرنگی بوده است.

تولید 8.9 میلیون کیلو خیار و گوجه فرنگی گلخانه‌‌ای در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، سعدالله اسکندری اظهار داشت: سالانه 7 میلیون و 756 هزار و 290 کیلوگرم خیار گلخانه‌ای در  گلخانه‌های استان تولید می‌شود.
 وی با بیان اینکه گلخانه‌های تولیدکننده خیار در آذربایجان‌شرقی، مساحتی در حدود  258 هزار و 543 مترمربع را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: شهرستان‌های تبریز و شبستر به ترتیب با 33 و 29 واحد گلخانه‌ای بیشترین تولید خیار را در استان دارا هستند.
اسکندری با بیان اینکه سالانه یک هزار و 200 تن گوجه‌فرنگی نیز در گلخانه‌های آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود، افزود: هم‌اینک در واحدهای گلخانه‌ای آذربایجان‌شرقی نسبت به تولید محصولات سبزی و صیفی غیر فصلی از جمله خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل، توت فرنگی گلخانه و سبزی غیر فصلی و همچنین تولیدات گل و گیاهان زینتی از جمله گل‌های آپارتمانی و فضای سبز و نیز گل‌های شاخه بریده چون رز و ژربرا و واحدهای تولید قارچ خوراکی اقدام می‌شود.
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان صرفاً با هدف اشتغال به کار فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی انجام می‌پذیرد، افزود: امیدواریم به زودی با واگذاری مجتمع‌های گلخانه‌ای به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، شاهد انجام این مهم در آذربایجان‌شرقی باشیم.
وی با بیان اینکه مدیریت امور باغبانی در راستای خودکفایی استان از لحاظ تولید محصولات گلخانه ای و نیز صادرات مازاد تولیدات به بازارهای منطقه‌ای و جهانی، تشویق و جذب سرمایه‌گذاران در بخش تولیدات گلخانه‌ای برنامه‌ریزی کرده است، گفت: آذربایجان‌شرقی به دلیل ظرفیت بالای آن در بخش تولیدات گلخانه‌ای، به عنوان یکی از قطب‌های گلخانه‌ای کشور محسوب شده و ایجاد بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس به مساحت 140 هکتار گواه این مطلب است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول