اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی بوشهر خبر داد:

ظرفیت پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد گلخانه در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال ظرفیت پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد گلخانه در استان بوشهر وجود دارد.

ظرفیت پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد گلخانه در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدتقی منوچهری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزینه ایجاد هر هکتار گلخانه حدود 3 میلیارد ریال است که 80 درصد آن از طریق منابع بانکی تامین می‌شود. 
وی بیان کرد: توسعه گلخانه‌های این استان نیازمند توجه بانک‌ها و اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان گلخانه‌هاست.
منوچهری با بیان اینکه در استان بوشهر 45 هکتار گلخانه وجود دارد که نیمی از آن‌ها در شهرستان دشتی واقع شده است، افزود: در گلخانه‌ها علاوه بر کشت نشاء، گوجه فرنگی، خیار، بامیه و فلفل دلمه نیز تولید می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به جایگاه خوب استان بوشهر در تولید مکانیزه نشاء در گلخانه گفت: دو گلخانه مکانیزه تولید نشاء در کاکی فعال هستند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 350 میلیون اصله نشاء انواع محصولات سبزی و صیفی در استان بوشهر تولید می‌شود که نشاءهای تولیدی آنها افزون بر تامین نیازاین استان، در سایر استان‌های همسایه و حتی خراسان شمالی و جنوبی هم به فروش می‌رسد.
این مقام مسئول گفت: امکان توسعه گلخانه‌ها تا یک هزار هکتار در استان بوشهر وجود دارد و برای رسیدن به این هدف نیازمند کمک منابع بانکی هستیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: امسال ظرفیت پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد گلخانه در استان بوشهر وجود دارد.
منوچهری از پیش‌بینی برداشت 10 هزار تن محصول گلخانه‌ای در استان بوشهر خبر داد و گفت: ایجاد گلخانه یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده بهتر از منابع آب و خاک است زیرا در فضایی محدود و با یک پنجم آب مورد نیاز فضای باز می‌توان چهار تا 10 برابر فضای باز در گلخانه محصول تولید کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول