اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در ارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در 140 هکتار زمین در منطقه آزاد ارس در حال برگزاری مزایده برای واگذاری است.

احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در ارس
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مسعود محمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران از افزایش تعداد گلخانه‌ها در سطح استان خبرداد و اظهار کرد: تعداد گلخانه‌های استان در سال گذشته 163 واحد با 36 هکتار وسعت بود که این میزان امسال به 173 واحد با 46 هکتار رسیده که 10 هکتار افزایش را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه هم اکنون از 128 واحد گلخانه‌ای سبزی و صیفی در 30 هکتار زمین، سالانه 9 هزار تن محصول تولید می‌شود، ادامه داد: در 36 واحد گلخانه‌ای گل و گیاه نیز سالانه 370 هزار اصله نهال، 300 هزار پیازگل و چهار میلیون و 500 هزار گل‌های گلدانی تولید و عرضه می‌شود.
محمدیان با بیان اینکه واحد گلخانه‌ای تولید محصولات کشاورزی سریری هم دومین طرحی بود که توسط استاندار آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: برای این واحد گلخانه‌ای چهار میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که دو میلیارد و 900 میلیون ریال آن از محل تسهیلات بانکی و بقیه آن آورده شخصی است.
محمدیان با بیان اینکه کشت پسته در اراضی شهرستان‌های مرند، آذرشهر، اسکو، بناب و عجب‌شیر جواب داده است، افزود: توسعه باغات کشت پسته و زعفران جزو اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از دو برابر شدن میزان بیمه محصولات کشاورزی در استان خبر داد و در عین حال اظهار کرد: با وجود دو برابر شدن میزان بیمه محصولات کشاورزی، هنوز 50 درصد کل محصولات تولیدی استان بیمه شده است که امیدواریم این میزان را تا پایان سال 1391 به 100 درصد برسانیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول