اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27 و 28 دی‌ ماه جاری؛

سوگواره "72 راوی آسمان" در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از برگزاری سوگواره 72 راوی آسمان در سطح ملی در روزهایی 27 و 28 دی ‌ماه در استان خبر داد.

سوگواره "72 راوی آسمان" در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: سوگواره 72 راوی آسمان در سال‌های گذشته به صورت منطقه‌ای و با مشارکت استان‌های خراسان رضوی، شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد برگزار شد که با توجه به تجربه به دست آمده طی دوسال گذشته، این سوگواره در سال 90 با دعوت از هنرمندان سراسر کشور به صورت ملی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: فراخوان این سوگواره در پنج بخش عکس، پوستر، شعر، فیلم و نمایش رادیویی و با موضوعات مربوط به حماسه عاشورا منتشر شده است.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا تاریخ پنجم دی‌ ماه است، اضافه کرد: آیین پایانی و معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف سوگواره در روزهای 27 و 28 دی ‌ماه سال جاری با حضور هنرمندان و مسئولان کشوری در بیرجند برگزار می‌شود.
حبیبی اظهار کرد: بدون شک در تولید آثار هنری توجه به ارزش‌های ماندگار دینی و آیینی که بین مردم دارای قداست ویژه‌ای است، می‌تواند کمک شایانی به ماندگاری و نهادینه شدن آن در بین اقشار مختلف مردم کند و ما در این سوگواره به دنبال تولید آثاری فاخر و تاثیرگذار با موضوع حماسه عاشورا هستیم.
وی افزود: در نظر داریم با استفاده از آثار رسیده به دبیرخانه این سوگواره ضمن برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان و کشور، و استفاده از آثار منتخب در سایر کشورهای مسلمان از جمله پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، سوریه، لبنان و عراق و نمایشگاه‌هایی در این کشورها برگزار کنیم تا مقدمه‌ای برای حرکت به سمت بین‌المللی شدن سوگواره باشد.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در مورد داوری آثار گفت: توجه به جنبه‌های زیبایی‌شناسی، خلاقیت و نوآوری در داوری حائز اهمیت خواهد بود و اسامی هیئت داوران که از بین اساتید برجسته کشوری انتخاب شده‌اند پس از اتمام داوری اعلام خواهد شد.
حبیبی با بیان اینکه از تمام منتخبان سوگواره برای حضور در اختتامیه دعوت به عمل خواهد آمد، افزود: نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، شب شعر، اجرای نمایش، اجرای موسیقی و نواهای عاشورایی توسط گروه‌های میهمان و اکران فیلم‌های منتخب سوگواره از جمله برنامه‌های جنبی این سوگواره در روزهای برگزاری خواهد بود.
وی در پایان در مورد نحوه شرکت و شرایط ارسال آثار توسط هنرمندان گفت: شرایط دقیق ارسال آثار در هر بخش طی فراخوان سوگواره منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان به پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری به نشانی www.artbirjand.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول