اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی:

سومین سوگواره ادبی "بغض واژه" در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از برگزاری سومین سوگواره ادبی "بغض واژه " به همت حوزه هنری استان خبر داد.

سومین سوگواره ادبی "بغض واژه" در تبریز برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهرام خدایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شعر و ادبیات بستر شکوهمندی برای تبیین پیام عاشورا است و قیام اباعبدالله الحسین ظرفیت‌های بسیار زیادی برای آفرینش‌های نوین ادبی دارد.
وی لزوم توجه به اشعار، نوحه‌ها، مدیحه‌ها و منقبت‌گویی‌های اهل بیت علیهم السلام را در عصر حاضر ضروری دانست و گفت: با خلق آثار پرمحتوا و منطبق بر تاریخ شیعه می‌توان از رشد آثار غیرتخصصی و گاها مخرب جلوگیری کرد.
خدایی برگزاری سوگواره ادبی "بغض واژه " را در همین راستا عنوان کرد و افزود: برگزاری دو دوره موفق این همایش ادبی و تولید و خوانش اشعار، متون و نثرهای ادبی فاخر و ماندگار واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان  را به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این دوره ترغیب کرده است.
دبیر سوگواره "بغض واژه " همچنین از ثبت‌نام صدها تن از شاعران و مدیحه سرایان و نیز علاقه‌مندان و کارشناسان برای حضور در این همایش خبر داد و گفت: طرح منطقه‌ای و سراسری این همایش نیز برای سال 91 در دستور کار قرار گرفته است.
خدایی، زمان برگزاری این سوگواره را ساعت 15.30  روز یکشنبه 13 آذرماه و همزمان با شب تاسوعای حسینی و مکان آن را سینما قدس تبریز اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: این همایش از برنامه‌های ویژه عاشورایی حوزه هنری استان است که در کنار همایش بزرگ تجسمی 72 بغض بوم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول