اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

نخستین سوگواره آیین‌های عاشورایی در کردستان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز برگزاری نخستین سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی آیین‌های عاشورایی همراه با 10 ویژه ‌برنامه‌ مرتبط با این ایام در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد.

نخستین سوگواره آیین‌های عاشورایی در کردستان آغاز می‌شود
قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: مسابقه استانی هنرهای تجسمی عاشورا در دو بخش نقاشی و گرافیک به میزبانی مریوان از 16 لغایت22 آذر و مسابقه استانی خوشنویسی عاشورا در دو بخش ثلث و نستعلیق به میزبانی بانه از تاریخ 19 لغایت 25 آذرماه جاری برگزار می‌شود.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مسابقه استانی نشریه دیواری عاشورا در دو رده سنی 12 تا 18 سال و 19 تا 35 سال به میزبانی سقز در آذرماه جاری و همایش استانی مقابله با نحله‌های انحرافی عاشورا به میزبانی دهگلان در تاریخ هشتم دی ماه امسال از برنامه‌های دیگر سوگواره آیین‌های عاشورایی کردستان است.
وی خاطرنشان کرد: مسابقه منطقه‌ای پیامک و وبلاگ‌نویسی عاشورا به میزبانی دیواندره، مسابقه منطقه‌ای داستانک عاشورا به میزبانی سروآباد و مسابقه منطقه‌ای عکس عاشورا در دو بخش آیینی ـ مذهبی و عاشورا در دی ماه امسال به میزبانی کامیاران در قالب برنامه‌ سوگواره آیین‌های عاشورایی کردستان برگزار می‌شود.
میمنت‌آبادی سوگواره فیلم 72 ثانیه‌ای عاشورا به میزبانی سنندج، مسابقه منطقه‌ای تعزیه‌خوانی عاشورا به میزبانی بیجار و چهارمین همایش سراسری شعر عاشورایی در دو بخش شعر و قطعه ادبی به میزبانی قروه را از دیگر برنامه‌های سوگواره‌ آیین‌های عاشورایی این استان برشمرد.
وی در ادامه گفت‌وگو با فارس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با نحله‌های انحرافی را از مهم‌ترین اهداف این سوگواره عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با عنایات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه تثبیت و پرورش یک برنامه فرهنگی کلان مشابه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با محوریت استان فرهنگی کردستان با این سوگواره محقق شود. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: خلأ وجودی یک برنامه منسجم فرهنگی - هنری و ادبی در ایام محرم و صفر به صورت ملی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، این اداره‌کل را مکلف به طراحی این سوگواره با ماهیتی نو و روحیه‌ای سرشار از جهاد در حوزه فرهنگ عاشورا نمود تا عزم والای هنرمندان استان در تبلور نهضت حسینی که با بیداری اسلامی عجین گشته است را متجلی سازیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول