اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 21 دی‌ ماه سال جاری؛

شهرکرد میزبان سوگواره خون و خورشید می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی خون و خورشید در این استان همزمان با 21 دی ‌ماه سال جاری خبر داد.

شهرکرد میزبان سوگواره خون و خورشید می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حسین گنجی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری این سوگواره، اظهار داشت: ادبیات عاشورایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های ادبیات کشور ما را تشکیل می‌دهد، بر همین اساس در این ارتباط اشعار بسیاری سروده شده‌ که تعدادی به واقعه کربلا و روزهای عاشورا و تاسوعا پرداخته و تعداد دیگری نیز به طور عمومی از واقعه عاشورا روایت می‌کنند و تاثیرات آن را تا امروز بیان می‌دارند.
وی افزود: این سوگواره با حضور شاعرانی از استان‌های اصفهان، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، فارس و چهارمحال و بختیاری همزمان با 21 دی سال‌جاری برگزار می‌شود.
گنجی با بیان اینکه تاکنون چهار دوره از برگزاری استانی سوگواره شعر عاشورایی خون و خورشید می‌گذرد، گفت: امسال برای نخستین بار این سوگواره با حضور هفت استان از کشور به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به محورهای این سوگواره اشاره کرد و گفت: موضوعات آزاد عاشورایی و آزادگی و بیداری از موضوعاتی است که شاعران علاقمند می‌توانند آثار خود را در این دو محور ارائه دهند.
گنجی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 10 دی‌ماه جاری است، گفت: هر شرکت‌کننده می‎تواند حداکثر سه  اثر از خود را در هر قالب شعری و در قطعه A4 به‌صورت تایپ شده به دبیرخانه ارسال کند.
گنجی افزود: شرکت‌کنندگان باید توجه داشته باشند که آثاری که به این سوگواره ارائه می‌دهند در جشنواره‌ها و سوگواره‌های قبلی ارائه نداده باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه نخستین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی خون و خورشید همزمان با اربعین حسینی 21 دی در شهرکرد برگزار می‌شود.
وی به نفوذ بیگانگان در رفتار و نوع فکر جوانان اشاره کرد و گفت: بهترین اصل بازدارنده از نفوذ فرهنگ غرب، پناه بردن جوانان به اصول و ارزش‌های اسلامی و پیروی از دستورات دین است.
گنجی خاطرنشان کرد: پیروی از دستورات دینی و بهره گیری از آموزه‌های اخلاقی دین مبین اسلام و پیاده کردن آن در جامعه و به‌ویژه رفتار شایسته والدین با جوانان و فرزندان و بهره‌گیری از این افراد موجب خواهد شد افراد در مسیر صحیح گام برداشته و در دام پهن شده و پرزرق و برق شیاطین و افراد سودجو گرفتار نشوند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول