اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

عزاداری متمرکز سبب ازدیاد عزادار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: عزاداری‌‌ها به جای اینکه تماشاچی زیادی داشته باشند، باید عزادار زیادی داشته باشند که این مهم با تمرکز عزاداری میسر می‌شود.

عزاداری متمرکز سبب ازدیاد عزادار می‌شود
سید احمد حسنی‌حلم امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: هر ساله عزاداری همدان در تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت هیئت‌های جداگانه به سمت میدان امام خمینی(ره) حرکت کرده و مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی را انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: این مراسم اتفاقی است که هر سال رخ می‌دهد و ما امیدواریم که سالی برسد که در همدان نیز شاهد عزاداری‌های متمرکز باشیم چرا که در این صورت همه افراد اعم از زن و مرد و کودک و جوان در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: باید مسئولان هیئت‌های حسینی برای سال آینده تدبیری بیندیشند که همدان مانند شهرهای دیگر عزاداری‌های یکپارچه و متحدی داشته باشد.
وی ابراز داشت: در مراسم عزاداری که دسته‌های عزاداری در وسط حرکت کرده و برخی افراد نیز در اطراف به تماشا می‌پردازند، مناسب نیست و باید عزاداری‌‌ها به جای اینکه تماشاچی زیادی داشته باشند، عزادار زیادی داشته باشند.
حسنی‌حلم خاطرنشان کرد: این اتفاق باید به گونه‌ای باشد که همه تلاش کنند و همه باید در این مسیر قرار گیرند و هیئت‌های حسینی برای عاشورای سال بعد برنامه متمرکزی داشته باشند.
وی در تصریح کرد: سال گذشته امام جمعه همدان بارها بر تمرکز هیئت‌های عزاداری همدان تأکید کردند به طوری که در اربعین حسینی این اتفاق افتاد اما امسال باز با وجود تأ‌کیدات امام جمعه و مسئولان هیئت‌ها به صورت مجزا عزاداری کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پایان اضافه کرد: عزاداری برای شهدای کربلا در هر شکلی مورد پذیرش امام عاشقان قرار می‌گیرد اما این عزاداری چه بهتر است که با دربرگیری و تمرکز هیئت‌ها صورت گیرد تا مردم زیادی نیز با هیئت‌ها همراه شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول