اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه اول محرم امسال؛

فعالیت بیش از 220 هیئت عزاداری در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه اول محرم امسال افزون بر 220 هئیت در قالب هئیت‌های مذهبی، تکایا و هئیت‌های خانگی در گچساران و حومه فعالیت داشتند.

فعالیت بیش از 220 هیئت عزاداری در گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مازیار قشقایی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در گچساران اظهار کرد: برگزاری باشکوه و با عظمت عاشورای حسینی در گچساران، حاصل تلاش تمامی هئیت‌های مذهبی گچساران است.
وی پایه و اساس هئیت‌های عزاداری در گچساران را جوانان دانست و افزود: دمامه‌زنی و زنجیرزنی در گچساران جایگاه بیشتری پیدا کرده و این موضوع شور و حال خاصی به محرم امسال داده است.
رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در دهه اول محرم امسال افزون بر 220 هئیت در قالب هئیت‌های مذهبی، تکایا و هئیت‌های خانگی در گچساران و حومه فعالیت داشتند.
قشقایی همکاری مداحان اهل بیت در محرم امسال را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: مداحان و نوحه‌خوانان اهل بیت(ع) به‌صورت شبانه‌روزی به اجرای برنامه‌های روضه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند.
وی تعداد مداحان سازماندهی شده از مجموع خواهران و برادران در گچساران را 600 نفر اعلام کرد.
قشقایی با تشکر از اداره تبلیغات اسلامی گچساران عنوان کرد: این اداره یک ماه قبل از فرا رسیدن ماه محرم برگزاری جلسات و فعالیت‌های خود را در زمینه هر چه بهتر برگزار کردن مراسم‌های عزاداری ماه محرم آغاز کرد.
این مقام دینی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: فرمانداری گچساران، اعضای کانون مداحان اهل بیت گچساران و شورای هئیت‌های مذهبی این شهرستان تلاش‌های زیادی در هماهنگی ادارات گچساران برای برگزاری مراسمات عزاداری در حوزه‌های شهری و روستایی گچساران داشتند.
قشقایی با اشاره به واقعه عاشورا و نقش یادآوری این واقعه مهم در جامعه امروز گفت: عاشورا متعلق به یک کشور یا مذهب خاص نیست، بلکه متعلق به همه جهانیان است.
وی تأکید کرد: عاشورا درس شجاعت، فداکاری و شهادت در راه قرآن، اسلام و ارزش‌های انسانی است.
قشقایی با انتقاد از عدم همکاری برخی از ادارات در مفروش کردن محل برگزاری نماز ظهر عاشورا در محل گلزار شهدای گچساران ابراز داشت: نمازگزاران برای اقامه نماز ظهر عاشورا نیاز به فرش و زیرانداز مناسب داشتند که بعضی از مسئولان ادارات در این زمینه همکاری لازم را نداشتند.
رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استقبال و حضور گسترده و کم‌نظیر مردم گچساران در نماز ظهر عاشورا در این شهرستان، از اداراتی که در زمینه آسفالت و مفروش کردن محل برگزاری نماز ظهر عاشورا واقع در گلزار شهدای گچساران کم کاری کردند خواست تا پاسخگوی عدم همکاری و عمل به تعهدات خود باشند.
قشقایی خاطرنشان کرد: در جلسه هماهنگی برگزاری نماز ظهر عاشورا در گچساران مصوباتی بود که برخی ادارات به تعهدات خود عمل نکردند و این موضوع سبب بروز مشکلاتی برای نمازگزاران در این شهرستان شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول