اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن فارس تاکید کرد:

اعتمادسازی در اجرای طرح‌های هادی روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: طرح هادی باید مورد اعتماد تمام دستگاه‌های اجرایی در مناطق روستایی باشد.

اعتمادسازی در اجرای طرح‌های هادی روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، نخستین هم‌اندیشی مدیران، مشاوران و پیمانکاران بنیاد مسکن فارس با حضور مسئولان و کارشناسان بنیاد مسکن کشور از جمله مدیرکل دفتر فنی و هماهنگی طرح‌ها و مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی امور عمرانی در شیراز به مدت دو روز برگزار شد.
هدف از برگزاری این هم‌اندیشی، بیان سیاست‌های جدید بنیاد مسکن در تهیه و اجرای طرح‌های هادی بود که تحولات چشمگیری را در مناطق روستایی با خود همراه کرده است.
خداخواست شهبازی مدیرکل بنیاد مسکن فارس در این هم‌اندیشی با مهم توصیف کردن مراحل تهیه و اجرای طرح هادی در مناطق روستایی، سابقه اجرایی این طرح را از سال 1365 مورد ارزیابی قرار داد و گفت: طرح هادی باید مورد اعتماد تمام دستگاه‌های اجرایی فعال در مناطق روستایی باشد.
وی افزود: این طرح از محل منابع و سرمایه‌های ملی تامین می‌شود و دولت هزینه‌های بسیاری برای آن با ترسیم افق 10ساله صرف می‌کند و باید در تهیه و اجرای آن به طور کامل تخصصی عمل کرد.
این مسئول اضافه کرد: بنیاد مسکن به عنوان یک دستگاه اجرایی قوی و فنی با بیش از یک‌هزار و 600 ناظر فنی در روستاهای استان به این مهم توجهی ویژه دارد.
شهبازی ادامه داد: این طرح شامل اصلاح معابر روستایی، زیرسازی و آسفالت، دفع آب‌های سطحی، پیاده‌روسازی و سنگ‌فرش است و نه تنها بنیاد مسکن بلکه تمام دستگاه‌های اجرایی و عضو کمیته تخصصی این کارگروه در آن مشارکت دارند.
این مقام مسئول، نگاه عمران شهری به مناطق روستایی در تهیه و اجرای طرح‌های هادی را یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: اگر این نگاه ادامه یابد ابعاد توسعه روستایی با مشکل رو به رو می‌شود و این در شرایطی است که تمام روستاها را نمی‌توان با یک نگاه ارزیابی کرد و باید به اقلیم، فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و معماری آنان توجه داشت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: مهم‌تر از آن باید به انتقال تجارب 20 ساله دست‌اندرکاران این بخش به جوانان و متخصصانی که امروز وارد این جریان شده‌اند، توجه شود.
شهبازی ابراز داشت: در تهیه و اجرای طرح هادی نقطه نظرات و نقش اساسی روستائیان، ریش‌سفیدان و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران پررنگ‌تر دیده شود و میزان رضایت‌مندی روستائیان از اجرای طرح مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس از اختصاص 37 میلیارد تومان اعتبار برای تهیه و اجرای طرح هادی در سال 1390 خبر داد و افزود: امسال برای 320 روستا طرح هادی تهیه می‌کنیم و در 450 روستا این طرح در دست اجرا بوده، همچنین از 2 هزار و 320 روستای بالای 20 خانوار در فارس برای یک‌هزار و 526 روستا طرح هادی تهیه شده و این اقدام تحولی نو در مناطق روستایی به وجود آورده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول