اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور آسیب‌شناسی محرم برگزار می‌شود؛

برپایی سلسله نشست‌های بصیرت در مساجد جامع روستاهای بزرگ تبریز

خبرگزاری فارس: بخشدار تبریز از برپایی سلسله نشست‌های بصیرت در مساجد جامع روستاهای بزرگ تبریز خبر داد و گفت: در این جلسات مباحث مربوط به آسیب‌شناسی محرم و نیز بدعت‌های این حماسه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

برپایی سلسله نشست‌های بصیرت در مساجد جامع روستاهای بزرگ تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب دهقان ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های سوگواری محرم به ویژه برنامه‌های عاشورا و تاسوعا در روستاهای اطراف تبریز پرداخت.
وی با اشاره به برپایی برنامه‌های سوگواری در روستاهای اطراف تبریز اظهار کرد: در حال حاضر روستاهای بزرگ اطراف تبریز با جمعیت قابل توجه شکل گرفته و همه ساله در ایام محرم برنامه‌های منحصر به فردی با رویکرد برنامه‌های سنتی در این روستاها برگزار می‌شود.
بخشدار مرکزی تبریز از برپایی سلسله نشست‌های بصیرت در مساجد جامع روستاهای بزرگ تبریز خبر داد و گفت: در این جلسات مباحث مربوط به آسیب‌شناسی محرم و نیز بدعت‌های این حماسه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.
دهقان یادآور شد: در حال حاضر برخی بدعت‌ها از جمله قمه‌زنی در روستاهای اطراف تبریز در برچیده شده و خیلی به ندرت انجام می‌شود.
بخشدار مرکزی تبریز گفت: شکوه سوگواره محرم در روستاهای تبریز کم نظیر بوده و اجتماعات هزاران نفری در این برنامه‌ها شکل می‌گیرد.
وی تصریح کرد: اوج این برنامه‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی شکل می‌گیرد و دلسوختگان حسینی حضوری ده‌ها هزار نفری را تشکیل می‌دهند.
دهقان تاکید کرد: برنامه‌های اطعام و سفره‌های احسان نیز به وفور در این روستاها اجرا شده و برنامه‌های متمرکز محرم عاملی در برابر آسیب‌های اجتماعی است.
 انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول