اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت پینگ پنگ چهارمحال و بختیاری:

جایگاه هجدهم پینگ پنگ شایسته چهارمحال و بختیاری نیست

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت پینگ پنگ چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر رشته ورزشی پینگ پنگ این استان در رده هجدهم کشوری است که با وجود استعدادهای بیشمار جوانان این استان این جایگاه شایسته چهارمحال و بختیاری نیست.

جایگاه هجدهم پینگ پنگ شایسته چهارمحال و بختیاری نیست
زهرا علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر یک‌صد بانوی ورزشکار در رشته ورزشی پینگ پنگ در این استان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: این استان استعدادهای فراوان و بی‌شماری در رشته ورزشی پینگ پنگ دارد که در صورت برنامه‌ریزی مناسب و تخصیص اعتبارات ورزشی مناسب می‌تواند جایگاه شایسته‌ای را در سطح کشور و یا برون مرزی کسب کند.
علوی نبود سالن اختصاصی و کمبود اعتبارات را مهم‌ترین مشکل فراروی این هیئت برشمرد و گفت: بانوان پینگ پنگ کار این استان در 10 سال گذشته موفق شدند عنوان سوم کشوری را بدست آوردند که این تنها مقام کشوری بانوان ورزشکار این استان در طی 10 سال گذشته است.
نایب رئیس هیئت پینگ پنگ چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت ورزش پینگ پنگ این استان به شدت دچار رکود شده است، بطوریکه در حال حاضر از حضور در مسابقات لیگ کشوری نیز محروم است.
وی جایگاه این رشته ورزشی استان را در سطح کشور پله هجدهم عنوان کرد و گفت: این جایگاه با وجود استعدادهای بیشمار ورزشی در این استان اصلا شایسته چهارمحال و بختیاری نیست.
علوی در ادامه با اشاره به خاستگاه این ورزش، گفت: خاستگاه این بازی بریتانیا است که در سال‌های ۱۸۹۰-۱۸۸۰ شاهزادگان طبقهٔ بالا پس از خوردن ناهار برای سرگرمی به آن می‌پرداختند، گویا در آن زمان آن‌ها ترجیح می‌دادند تا به جای آنکه در زیر آفتاب تنیس بازی کنند به انجام ورزشی بپردازند که در زیر سقف باشد.
وی  با اشاره به قوانین این رشته ورزشی، گفت: در زمانی که توپ به سمت پایین در حال حرکت است، زننده سرویس به آن ضربه وارد می‌کند به نحوی که توپ ابتدا با زمین خود و سپس بعد از عبور از روی مجموعه تور و یا از کنار آن، مستقیما با زمین حریف تماس حاصل کند. در بازی‌های دو نفره، توپ باید به ترتیب به نیمه سمت راست زمین زننده سرویس و گیرنده سرویس برخورد کند.
علوی ادامه داد: از شروع سرویس تا وقتی که به توپ ضربه وارد می‌شود توپ باید بالاتر از سطح بازی و پشت خط پایانی زننده سرویس قرار داشته باشد و نباید توپ توسط قسمتی از بدن یا لباس زننده سرویس یا یار او از گیرنده سرویس پنهان شود.
وی خاطرنشان کرد: بازیکن مسئول است سرویس را به نحوی اجرا کند که داور یا کمک او قادر به مشاهده رعایت مقررات اجرای سرویس صحیح از جانب او باشند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول