اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت تنیس کرمان خبر داد:

صعود کرمان به لیگ برتر تنیس

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت تنیس استان کرمان گفت: تیم تنیس امید به آینده کرمان موفق به صعود در لیگ برتر تنیس کشور شد.

صعود کرمان به لیگ برتر تنیس
سید مظفر داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تنیس کرمان به رشد خود رسیده و در حال حاضر لازم است که حمایت‌های جدی از این ورزش صورت گیرد تا شاهد عقب‌گرد در این زمینه نباشیم.
وی افزود: داشتن یک رشته ورزشی مناسب و در خور توجه از لحاظ قهرمانی و مدال‌آوری نیاز به هماهنگی‌ها و زمینه‌هایی دارد که  نیازمندی ورزش به اقتصاد از این نوع است.
داوری بیان کرد: اقتصاد و ورزش در کنار هم قرار دارند و در واقع لازم و ملزوم یکدیگر هستند، اکنون شاهد عقب‌گرد اقتصاد از ورزش هستیم که به تدریج جای خود را به حمایت‌های دولتی و تزریق بودجه می‌دهد.
وی بیان کرد: در حال حاضر حمایت از تیم‌های لیگ برتری و حائز اهمیت در استان فقط منوط به چند رشته خاص است و در حالی که رشته‌های ورزشی دیگر دین خود را به ورزش و جامعه ادا کرده‌اند، اما از قافله حمایت‌های اقتصادی عقب رانده شده‌اند.
داوری با اشاره به کسب مقام قهرمانی غرب آسیا توسط تنیسور کرمانی الهه ارجمندی برای نخستین بار در تاریخ 40 ساله تنیس ایران خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که این نوع صعودها و موفقیت‌ها به سقوط تبدیل شوند.
وی گفت: دست‌اندرکاران و مدیران ورزش باید آستین همت خود را برای حمایت جدی از ورزش‌های مدال‌آور و افتخار‌آفرین بالا بزنند.
داوری اظهار داشت: وعده داده بودیم که به لیگ برتر برسیم و اکنون این وعده جامه عمل پوشانده شده، اما در مقایسه با سایر فعالیت‌ها، عملکرد هیئت در زمینه ورزش قهرمانی قابل قبول بوده و انتخاب اهداف مشخص و قابل دسترسی اثر غیر‌ قابل انکاری را در توسعه این ورزش در استان برجای گذاشته است.
رئیس هیئت تنیس استان کرمان در زمینه ورزش مردمی و همگانی بیان کرد: تاکنون 30 باشگاه ورزشی زیر پوشش بخش خصوصی فقط در شهر کرمان راه‌اندازی شده که فعالیت چشمگیری را در جذب علاقمندان بر عهده داشته‌اند، اما با توجه به ماهیت ورزش حرفه‌ای سیاست‌گذاری‌های مالی غیر‌ قابل انکار است.
داوری تصریح کرد: با توجه به صنعتی بودن استان کرمان باید حمایت‌های درست مالی در قالب اقتصاد ورزشی صورت پذیرد و تزریق بودجه فقط توسط واحدهای صنعتی نمی‌تواند ضامن پایداری و پویا شدن ورزش در کشور باشد، اقتصاد ورزشی مقدم بر تزریق بودجه است.
وی خاطر‌نشان کرد: ‌کلید دروازه‌های اقتصادی دنیا در حال حرکت به سوی ورزش است، یعنی جایگاه ورزش به شدت درآمد‌زا و در حال انحصاری کردن اقتصاد دنیاست.
داوری عنوان کرد: امروزه ورزش رتبه دهم معادلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دنیا را به خود اختصاص داده است و این رتبه هر روز در حال پیشرفت و اوج گرفتن است، اما این کلید در ورزش ما گم شده و نتیجه آن رشد یک‌پهلوی ورزش است که با تزریق بودجه شکل می‌گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول