اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن گچساران خبر داد:

مقاوم‌سازی بیش از 2000 خانه روستایی در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران از مقاوم‌سازی افزون بر 2 هزار و 500 خانه روستایی در گچساران و باشت خبر داد.

مقاوم‌سازی بیش از 2000 خانه روستایی در گچساران
غلامرضا امیدوار صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عمده خانه‌های روستایی به‌ علت قدمت، ضعف ساخت و ساز و نبود دانش فنی کافی و اجرایی و بهره‌گیری از مصالح در دسترس، کم‌دوام و نامرغوب هستند.
وی افزود: اجرای طرح ملی مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی از سال 84 در گچساران آغاز شده و تاکنون نیز تسهیلاتی با سودهای کم‌بهره و بلندمدت از سوی بنیاد مسکن برای صاحبان این خانه‌ها در روستاهای گچساران و باشت در نظر گرفته شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اعطایی برای مسکن روستایی 100 میلیون ریال است، عنوان کرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.
امیدوار بیان کرد: با توجه به اینکه ساکنان مناطق روستایی از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه هستند، بهترین گزینه برای مقاوم‌سازی و بهسازی خانه‌های روستایی گرفتن تسهیلات است.
وی تصریح کرد: تمام متقاضیان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند اما نداشتن ضامن معتبر از جمله کارمند اداری، مانعی برای استفاده از این طرح حمایتی مالی دولت عدالت‌محور در گچساران و باشت شده است.
امیدوار گفت: افزون بر 7 هزار و 600 خانوار روستایی واجد شرایط در گچساران و باشت برای گرفتن تسهیلات مقام‌سازی خانه‌های روستایی وجود دارد.
وی با اشاره به تکمیل پرونده 3 هزار نفر در گچساران و باشت برای دریافت این تسهیلات، عنوان کرد: تا کنون 2 هزار و 500 خانوار تسهیلات 100 میلیون ریالی از بانک‌های عامل این شهرستان دریافت کرده‌اند و بقیه متقاضیان به دلیل نداشتن ضامن نتوانسته‌اند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران نبود نقدینگی برای سهم آورده متقاضیان و نداشتن ضامن را از مهم‌ترین موانع موجود برای پرداخت تسهیلات مسکن در مناطق روستایی گچساران و باشت عنوان کرد. 
امیدوار با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده روستایی ابراز داشت: این واقعیت را همواره باید در نظـر گرفت که گچساران و باشت بر روی گسل زلزله واقع شده و همواره با خطر زمین لرزه‌های شدید رو به رو است.
وی ادامه داد: اغلب روستاییان در گچساران و باشت در واحـدهای مسکونی قدیمی و خانه‌هایی با استقامت پایین و دارای سبک ساخت و ساز قدیمی ساکن هستند.
امیدوار با اشاره به قرار گرفتن گچساران و باشت بر روی گسل فعال زلزله با پهنه زلزله بالا، تصریح کرد: قدمت و فرسودگی شدید بافت روستاهای گچساران و باشت خطر زلزله را مهلک‌تر می‌کند که لازم است در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران همکاری نکردن بانک‌های عامل و مشکل ضامن را مهم‌ترین دلیل عدم استقبال روستاییان از این طرح عنوان کرد و ابراز داشت: برخی از بانک‌ها داشتن دو تا سه ضامن کارمند رسمی دولت را برای پرداخت تسهیلات به روستاییان ضروری عنوان کرده‌اند.
امیدوار گفت: در گچساران و باشت افزون بر 7 هزار خانه روستایی وجود دارد که نیاز به دریافت تسهیلات و مقام‌سازی دارند.
وی ابراز داشت: تسهیلات مقاوم‌سازی به تمامی افراد متقاضی داده می‌شود این تسهیلات به خانه‌های دارای 60 متر زیربنا تعلق می‌گیرد.
امیدوار با بیان اینکه محدودیتی برای افزایش زیربنا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی تسهیلات 100 میلیون ریالی با اقساط 126 ماهه و با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی از رسانه‌ها خواست تا در زمینه اجرای این طرح همکاری بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول