اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن اردبیل با فروش اوراق مشارکت به سرانجام می‌رسد

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن اردبیل با اختصاص 100 میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت به سرانجام می‌رسد.

راه‌آهن اردبیل با فروش اوراق مشارکت به سرانجام می‌رسد
علی نیکزاد در حاشیه بازدید از طرح‌های مسکن و راهسازی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرار است هم در سال جاری و هم سال آینده به صورت صد درصد اعتبار مورد نیاز راه‌آهن اردبیل را تخصیص دهیم اما تکمیل آن و همچنین احداث ادامه راه‌آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد نیاز به اعتبار کلانی دارد که قرار است عمده‌ای از این اعتبار از طریق فروش اوراق مشارکت تامین شود.
وزیر راه و شهرسازی از پیمانکار این پروژه خواست در یک زمان‌بندی مشخص و با قیمت مقطوع کار اجرایی راه‌آهن اردبیل را به سرعت پیگیری کرده و عملیاتی کند تا در زمان مشخص بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.
وی احداث سه ایستگاه راه‌آهن و ابلاغ مجوز اجرایی شدن آن را تا یک ماه آینده یادآور شد و بیان کرد: قرار است این ایستگاه‌ها تا آماده شدن پروژه در سال 92 احداث و به بهره‌برداری برسند.
نیکزاد وعده چهار خطه شدن 70 کیلومتر راه‌ اصلی اردبیل را تا شهریور سال آینده به مردم استان اردبیل داد و گفت: با تامین اعتبار لازم انتظار می‌رود این پروژه در هفته دولت سال آینده آماده افتتاح و بهره‌برداری شود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود به ظرفیت ساخت واحدهای مسکونی مهر در سرعین اشاره کرد و افزود: با برداشته شدن ملاک سکونت در سرعین و لحاظ کردن فرم (ج) متقاضیانی که قصد خرید واحد مسکونی از سرعین را دارند با شرط سکونت در استان اردبیل می‌توانند از این واحدها خریداری کرده و یا برای ساخت آن متقاضی باشند.
این مسئول اولویت وزارت راه و شهرسازی را در توسعه احداث واحدهای مسکونی مهر حمایت از خود مالکین و صنعتی‌سازی واحدهای مسکونی برشمرد و گفت: در این زمینه وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی را آغاز کرده به طوریکه انتظار می‌رود با یک حرکت به موقع بتوانیم افراد بی‌سرپناه را صاحب مسکن کرده و نیاز مسکن را در کشور در حوزه عرضه و تقاضا به تعادل برسانیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین خواستار حل مشکل واحدهای مسکونی ساخته شده برای مددجویان بهزیستی و پرداخت وام مسکن با کارمزد کم و اقساط بلندمدت برای آنها شد.
وی ضرورت راه‌اندازی دستگاه کت دو را در فرودگاه اردبیل یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم برای نشستن و برخاستن هواپیماها در فرودگاه اردبیل با نصب این دستگاه و همچنین تطویل باند دوم و مجهز کردن این باند به روشنایی مناسب مشکلات موجود را در تاخیر پروازها و لغو آنها در وضعیت هوایی نامناسب برطرف کنیم.
نیکزاد همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد ادغام اداره کل مسکن و شهرسازی و راه و ترابری اردبیل و معرفی مدیرکل واحد راه و شهرسازی استان اظهار داشت: بعد از عید مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان اردبیل معرفی می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول