اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری کردستان خبرداد:

پیشرفت 45 درصدی راه آهن همدان ـ سنندج/ افزایش 40 کیلومتر بزرگراه‌ در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کردستان از پیشرفت فیزیکی 45 درصدی عملیات زیرسازی و احداث راه آهن سنندج ـ همدان خبر داد.

پیشرفت 45 درصدی راه آهن همدان ـ سنندج/ افزایش 40 کیلومتر بزرگراه‌ در کردستان
عطاالله قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه طول کل پروژه راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج 530 کیلومتر است، اظهار داشت: از قطعه همدان ـ سنندج به طول 151 کیلومتر، 90 کیلومتر آن در حوزه استان کردستان قرار دارد که در قطعات مختلف تعریف شده است.
به گفته وی، قطعه یک این پروژه به ‌طول 65 کیلومتر از ایستگاه بهار همدان تا وینسار، قطعه دوم به‌طول 56 کیلومتر حد فاصل روستای وینسار تا طهماسب‌قلی دهگلان و قطعه سوم به‌ طول 30 کیلومتر حدفاصل طهماسب‌قلی تا کارخانه کاشی کسری است.
مدیرکل راه و ترابری کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه دوم از شهریور امسال شروع شده و 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: قطعات اول و سوم نیز عملیات اجرایی آنها درسال 84 با اجرای زیرسازی آغاز شده که قطعه اول 68 درصد و قطعه سوم 80 درصد پیشرفت دارد.
کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی قطعات یک، دو و سه این پروژه حدود 45 درصد است.
قادری خاکبرداری، خاکریزی، احداث آبنیه فنی و پل‌‌های مسیر را از جمله عملیات‌های اجرایی در این پروژه عنوان کرد و ادامه داد: از سال 84 تا پایان سال 89 اعتباری بالغ بر 72 میلیارد تومان از اعتبارات ملی در این پروژه هزینه شده است.
به گفته وی، درسال‌جاری اعتباری بالغ بر 49 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه مصوب شده که 11 میلیارد تومان از این میزان سهم قطعه همدان ـ سنندج است.
گفتنی است؛ وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیرشان به کردستان گفت: در حال حاضر 10 هزار کیلومتر خط آهن در اختیار داریم که به ملت ایران سرویس دهی می‌کنند و با تحقق برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه راه‌آهن، مسیر توسعه کشور هموارتر خواهد شد.
به گفته علی نیکزاد، خط راه‌آهن سنندج ـ همدان ـ تهران با 64 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است و سعی می‌شود که به صورت 100 درصد اختصاص یابد.
مدیرکل راه و  ترابری استان کردستان در ادامه از افزایش 40 کیلومتر به بزرگراه‌های موجود در این استان تا پایان سال جاری خبر داد، و افزود: در حال حاضر در استان 65 کیلومتر بزرگراه داریم که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال‌جاری 40 کیلومتر دیگر به آن اضافه می‌شود.
به گفته قادری، در حال حاضر عملیات ساخت بزرگراه‌های سنندج ـ همدان، میاندوآب ـ سنندج ـ کرمانشاه و و بیجار - سنندج هم اکنون در دست اجراست و انتظار می‌رود که با اختصاص بودجه مناسب مشکلی برای اتمام این پروژه‌ها در مدت زمان مشخص شده نداشته باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول