اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن معلولان همت گرگان:

معلولان در عین ناتوانی توانمندی بالایی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن معلولان همت گرگان با بیان اینکه معلولان در عین ناتوانی توانمندی بالایی دارند، گفت: خداوند در طول تاریخ توانمندی معلولان را در عین ناتوانی بارها به نمایش گذاشته است.

معلولان در عین ناتوانی توانمندی بالایی دارند
رامبد رضاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه معلولیت در کشور ما مسئله جدید نیست اما هنوز سطح آگاهی جامعه ما نسبت به آن بسیار پایین است.
وی تصریح کرد: اغلب مردم و مسئولان نگاهی خاص و ترحم‌آمیز به این قشر دارند و این نگرش تا حد زیادی آنها را از اجتماع دور می‌کند در صورتی که باید به جای این برخورد عوامانه با نگاهی کارشناسانه با آن مواجه شوند و دیدگاه‌های علمی را جایگزین اقدامات سطحی و غیراصولی کنند.
رئیس انجمن معلولان همت گرگان افزود: انجمن‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند که معلولان از جایگاه و حقوق اجتماعی خود آگاهی بیابند و سطح مهارت‌های اجتماعی خود را ارتقا دهند تا بتوانند به راحتی در جامعه حضور بیابند و  ازحقوق انسانی و شهری خود بهره‌مند شوند و البته این حضور در گرو بسترسازی صحیح اجتماعی و فرهنگی و اجرای کامل طرح مناسب‌سازی شهری است.
رضاپور تصریح کرد: در سراسر جهان طی 20 سال اخیر فعالیت‌های چشمگیری در راستای کیفیت و شرکت فعالانه و همه‌جانبه معلولان در اجتماع و پیشرفت و شکوفایی این افراد صورت گرفته است پس ما هم به سهم خود باید در تحقق این هدف تلاش داشته باشیم.
وی ادامه داد: امروز مهم‌ترین مسئله معلولان کم‌توان ما مسئله اشتغال است، تامین اشتغال یک فرد معلول از سوی دولت شاید از اشتغال یک شخص سالم مهم‌تر باشد چراکه معلولان فرصت کمتری برای انتخاب شغل دارند و در عین حال نیاز بیشتری به کسب درآمد دارند.
رئیس انجمن معلولان همت گرگان خاطرنشان کرد: از این رو مسئولان باید با ایمان به توانمندی‌های آنها این فرصت را به آنها بدهند تا از حقوق اجتماعی خود استفاده کنند.
رضاپور اظهار داشت: خوشبختانه در عصر حاضر بسیاری از معلولیت‌ها را می‌توان از طریق مراقبت‌های اولیه بهداشتی و اقدامات حرفه‌ای از قبیل گفتار درمانی و توانبخشی طبی پیشگیری و درمان کرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول