اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عاشورای حسینی صورت گرفت؛

حضور خیل گسترده زائران و عزاداران در قم

خبرگزاری فارس: قم همزمان با عاشورای حسینی میزبان خیل عظیم زائران و عزاداران حسینی است.

حضور خیل گسترده زائران و عزاداران در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم با فرا رسیدن عاشورای حسینی از آغازین ساعات صبح امروز دسته‌های عزاداری حرکت خود را از نقاط مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز کرده‌اند.
در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و همچنین بیوت مراجع تقلید و دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز پیش از ظهر امروز مراسم‌های ویژه سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان برگزار شد و عاشقان امام حسین(ع) و یاران باوفایش با حضور در این مراسم‌ها به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
در مسجد مقدس جمکران نیز در عاشورای حسینی مراسم ویژه عزاداری و سینه‌زنی با حضور هیئت‌های عزاداری که از قم و برخی شهرهای اطراف عازم این مکان مقدس شده بودند برگزار شد و شیفتگان ثارالله شهادت سومین امام همام شیعیان را به حضرت بقیة‌الله تسلیت گفتند.
اما مهم‌ترین برنامه‌ عزاداری عاشورای حسینی در قم حرکت هیئت‌ها و دسته‌جات به حرم مطهر حضرت معصومه (س) است که امسال با شکوهی وصف‌ناپذیر نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد و مردم عزادار با شرکت در این دسته‌ها رهسپار حرم کریمه اهل بیت (س) شدند تا شهادت امام حسین (ع) را به این بانوی گرامی تسلیت گویند.
بسیاری از زائران نیز خود را از شهرهای دور و نزدیک به قم رسانده‌اند تا در مراسم‌های ویژه عزاداری که در این شهر مقدس و مذهبی برگزار می‌شود شرکت کنند.
مردم قم نیز در هر کوی و برزن با پخش نذورات از عزاداران حسینی پذیرایی کرده و اینگونه ارادت خود را به سالار کربلا ابراز می‌کنند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول