اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به یاد آخرین نماز عاشقانه حسین (ع)؛

نماز ظهر عاشورا در اردبیل برپا شد

خبرگزاری فارس: دسته‌جات متعدد عزاداری در اردبیل با شنیدن اذان ظهر به یاد آخرین راز و نیاز سیدالشهدا (ع) با معبود خود با کنار گذاشتن طبل و دهل و پائین آوردن بیرق‌های عزا نماز ظهر عاشورا را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کردند.

نماز ظهر عاشورا در اردبیل برپا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این مراسم که دقایقی پیش در اردبیل برگزار شد، عزاداران حسینی در مسیر میدان سرچشمه تا مصلی اردبیل و خیابان‌های اطراف نماز ظهر عاشورا را در هوای معتدل اردبیل به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار کردند و با این حرمت عاشورایی خود نشان دادند که همیشه لبیک‌گوی مولای خود در اقامه نماز و اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند.
علاوه بر شهر اردبیل عزاداران حسینی در هر گوشه‌ای از این استان با صدای ملکوتی اذان در حالی که به یاد آخرین نماز حسین(ع) اشک از دیدگانشان جاری بود، به یاد نماز اول وقت سومین پیشوای شیعیان جهان در بحبوحه جنگ و بیداد با کافران در مساجد، خیابان‌ها و محلات به نماز ایستاده و با امام و مقتدای خود تجدید میثاق کردند.
نمازگزاران اردبیلی در بین دو نماز با بهره‌گیری از مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ شهدای کربلا و اسرای نینوا عزاداری کرده و بر سر و سینه زدند.
نماز ظهر عاشورا در اردبیل علاوه بر مرکز شهر در مسجد هاشمیه محله وحدت اردبیل نیز به امامت آیت‌الله سیدابراهیم سید حاتمی برپا شد و نمازگزاران فریضه واجب نماز را در اول وقت به پا کردند.
 
*حسین شهید الصلاة است
در حاشیه این مراسم مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به عرض ارادت اردبیلی‌ها به ساحت امام حسین(ع) و علمدار باوفای کربلا در عصر تاسوعا و صبح عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:  امروز نیز عزاداران حسینی در تجمع عظیم عصر عاشورای حسینی یکبار دیگر عشق و دلدادگی خود را به ساحت امام رئوف و مهربان امت حضرت سیدالشهدا و یارانش نشان خواهند داد و یکبار دیگر با عزاداری مخلصانه عزت و حرمت شیعیان را در برابر شبهه‌افکنی برخی فرقه‌های فاسد همچون وهابیت و بهائیت نشان داده و به آنها پاسخی دندان شکن می‌دهند.
حجت‌الاسلام مهدی ستوده اصلی‌ترین فلسفه قیام عاشورا را نیایش و راز و نیاز با معبود برای ایستادن در برابر دشمنان دین و اصول اسلامی اعلام کرد و گفت: امام حسین(ع) چه شب عاشورا و چه در بحبوحه مبارزه با الحاد و کفر با به جای آوردن احکام واجب همچون نماز به همه دنیا نشان داد که نباید از این فریضه عظیم و پرخیر و برکت غافل بود.
وی ادامه داد: ما نیز به تاسی از ولی و سرور خود امروز با برگزاری نماز ظهر عاشورا با شکوه هر چه تمام‌تر اعلام کردیم که دنیا همچنان نیازمند معارف اسلام و ارزش‌های آن است.
این مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز در جای جای این استان علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری و برپایی نماز ظهر عاشورا شاهد برگزاری آئین زیارت عاشورا در مساجد و محافل مختلف نیز خواهیم بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول