اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مداح پیشکسوت:

برنامه هیئت‌های مذهبی اقامه نماز اول وقت ظهر عاشورا باشد

خبرگزاری فارس: یک مداح پیشکسوت تاکید کرد: اساس برنامه هیئت‌های مذهبی در عاشورا برگزاری نماز اول وقت باشد.

برنامه هیئت‌های مذهبی اقامه نماز اول وقت ظهر عاشورا باشد
ولی‌الله قاسم‌پور در حاشیه برنامه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در بیت امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: برپایی نماز اول وقت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، جهاد و شهادت‌طلبی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) بوده است.
وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در سال‌های اخیر به برپایی نماز اول وقت در ظهر عاشورا اهمیت فراوانی داده شده است، تصریح کرد: مداحان و هیئت‌های عزاداری بعد از برپایی آیین‌های سوگواری پس از استماع اذان به تبعیت از سرور و سالار شهیدان در نماز باشکوه ظهر عاشورا شرکت کنند.
قاسم‌پور در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های عزاداری‌های این استان اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه یکی از استان‌هایی که مجالس اهل بیت در آن به بهترین شکل برگزار شده خراسان شمالی است.
وی با بیان اینکه در ایام عزاداری‌های سالار شهیدان امام حسین (ع) خیلی از روحانیون به خاطر تعدد آیین‌های سوگواری به کمک مداحان می‌آیند، گفت: در این روزها آنقدر مجالس خانگی زیادی برگزار می‌شود که مداحان اهل بیت قطعاً به همه آنها نمی‌رسند.
این مداح با اشاره به اینکه در بجنورد 375 حسینیه فعال بوده و آیین‌های عزاداری به بهترین شکل با حضور محبان اهل بیت برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ نذورات مردمی زیادی نیز در این هیئت‌های عزاداری در راه امام حسین (ع) و ائمه صرف می‌شود.
وی همچنین حضور مردم این استان در عزاداری‌های 28 صفر در مشهد مقدس را برشمرد و گفت: اگر از آستان قدس سؤال شود قطعاً هیچ جایی در کشور به اندازه این استان زائر و عزادار امام رضا (ع) ندارد.
قاسم‌پور همچنین حضور انبوه مردم خراسان شمالی به نسبت جمعیت در عتبات عالیات را حاکی از عشق مردم به ائمه اطهار عنوان کرد و گفت: اگر از حج و زیارت نیز در این ارتباط سؤال شود هیچ جایی در کشور به نسبت جمعیت به اندازه خراسان شمالی زائر عتبات عالیات ندارد هرچند که در دوران جنگ تحمیلی نیز مردم این استان پیشتاز بوده‌اند.
وی تقدیم 2 هزار و 600 شهید و همچنین 6 هزار جانباز را سند گویایی از آرمان‌خواهی و عشق مردم این استان به نظام اسلامی و ولایت فقیه عنوان کرد.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول